ابراز تردید سناتور جمهوری خواه درباره توان مقابله نیروی دریایی آمریکا با چین

تام کاتن از عدم آمادگی نیروی دریایی آمریکا در برابر چین ابراز نگرانی کرد و خواستار توسعه نیروی دریایی این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، تام کاتن، سناتور جمهوری خواه در اظهاراتی در مصاحبه با فاکس نیوز از  توانایی نیروی دریایی آمریکا در مقابل چین ابراز نگرانی کرد.

تام کاتن در این باره گفت: «من معتقدم که ناوگان سطحی، ناوشکن ها و سایر کشتی‌های رزمی ما نیاز به یک تغییر اساسی دارند.   برخی از این موارد به ۳۰ سال پیش و به زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی که منجر به از دست دادن رقیبمان در دریا‌ها شد، برمی گردد.»

این سناتور جمهوری خواه همچنین اذعان کرد: «بدیهی است که نیروی دریایی وظیفه بزرگ و پیچیده‌ای دارد، اما مهمترین دلیلی که ما برای آن نیروی دریایی داریم، آمادگی  برای جنگیدن و شکست نیروی دریایی چین است؛ من در حال حاضر تردید‌های فراوانی دارم. چرا که نیروی دریایی نوعی ذهنیت جنگی را القا کرده که به ما امکان تحقق آمادگی برای مقابله با چین  را بدهد.»

 او همچنین در ادامه افزود: «چین درگیر یک کارزار بزرگ کشتی سازی شده است. ما نیز باید کار‌های بیشتری را در آمریکا در راستای تقویت ناوگان دریایی خود انجام دهیم. باید کشتی‌های بیشتری بسازیم و  نیروی دریایی را گسترش دهیم اما به همان اندازه مهم است که چگونه ملوانان به ویژه فرماندهان خود را  آموزش دهیم.»

چندی پیش ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به پیشرفت‌های همه جانبه چین در زمینه هسته‌ای گفته بود که چین به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده که دیگر قادر به انکار توسعه هسته‌ای خود نیست و مقامات چینی برای رسیدن به چنین روزی از دهه‌ها قبل برنامه ریزی کرده بودند.

پیشتر میت رامنی، سناتور جمهوری خواه دیگری از پیشرفت نظامی چین ابراز نگرانی کرده و هشدار داده بود که چین در راه دستیابی به قدرتمندترین ارتش جهان است و تهدید این کشور در زمینه نظامی بسیار بیشتر از روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار