کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله درخت در حاشیه اتوبان کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله درخت در حاشیه اتوبان تهران - کرج - قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج،  کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله درخت در حاشیه اتوبان تهران کرج - قزوین، فضای سبز را قلب تپنده هر شهر دانست و گفت: در تابستان جاری، توسعه فضای سبز اثرات مطلوبی در محیط زیست و بهبود سیمای بصری حاشیه اتوبان داشته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با اشاره به این که در یک دهه گذشته موضوع سیمای نامطلوب حاشیه بزرگراه و ورودی های شهر کرج یکی از مطالبات اصلی شهروندان کرجی و مسافران عبوری از این مسیر پرتردد بوده است، افزود: توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان تهران کرج - قزوین به طول ۱۴ کیلومتر به عنوان پر ترددترین محور مواصلاتی، زمستان سال گذشته در قالب طرح بهسازی و زیباسازی ورودی های شهر و نمای بصری حاشیه اتوبان با هدف بهبود اثرات محیط زیستی و افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج قرار گرفت.

بضاعتی پور با بیان این که طرح یاد شده از سال های قبل برای سازمان تعریف شده بود و به دلیل برخی موانع به تعویق افتاده بود، گفت: نبود متولی مشخص در خارج از شهر و هماهنگی هرگونه اقدامی با سازمان ها و ارگان های مرتبط از جمله راهداری و اجرای طرح های تعریض اتوبان یکی از عوامل محدود کننده و به تعویق افتادن این طرح در سال های گذشته بوده است.

او در خصوص درختان کاشته شده در محدوده اتوبان نیز گفت: در مسیر طرح های عمرانی شهر هر جا که نیاز به جابجایی درخت وجود داشته درختان در فصل مناسب و با رعایت اصول فنی و کارشناسی به این محدوده خصوصاً منطقه مهرویلا منتقل شده است.

انتهای پیام /ر. ن

 

 

برچسب ها: کاشت درخت ، درخت کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.