آیت الله شاهچراغی بر لزوم همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و مشارکت بیشتر مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بعد از توحید در مسائل اسلامی مسئله‌ای مهتر از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی وجود ندارد که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

او با بیان اینکه خواهران در امر به معروف و نهی از منکر جلودار هستند افزود: امران به معروف خالصانه، عارفانه، و عاشقانه کار می‌کنند.

به گفته آیت الله شاهچراغی امر به معروف باید از خانه آغاز شود و علاوه بر آن آموزش و پرورش باید در بحث فعالیت‌های فرهنگی دینی برای کودکان تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز داشت:، معروف‌ها و منکر‌ها باید شناسایی شوند و بعد از شناسایی با زبان و تذکر با ان‌ها مبارزه شود.

او اضافه کرد: قدم‌هایی که برای امر به معروف و نهی از منکر برداشته می‌شود قدم‌های است که انسان را به سوی بهشت هدایت می‌کند.

حجت الاسلام انصاری نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان گفت:آ مران امر به معروف در استان با تذکر لسانی و اخلاق خوش تذکر می‌دهند که خوشبختانه تاکنون هیچ شکایتی نیز از آمران نشده است.

او افزود: بحث عفاف و حجاب بحث گسترده‌ای است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام انصاری نیا ضمن تاکید بر ضرورت شکل گیری تشکل‌های مردمی گفت: در استان تشکل‌های موصوغی تشکیل شده است و فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به استفاده از افراد متخصص از دانشگاه‌های استان ابراز داشت:، کسانی که در هر ضمینه تخصص دارند در تشکل‌ها عضو می‌شوند و با توجه به اشرافی که به موضوعات مختلف دارند در مباحث مطالبه گری فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: باید با نهاد‌هایی که در محلات و مساجد فعالیت می‌کنند هم افزایی و تجمیع ظرفیت صورت گیرد تا این اقدامات به صورت گسترده‌تر انجام شود.

حجت الاسلام انصاری نیا بیان کرد: دبیرخانه عفاف و حجاب در استان افتتاح می‌شود و نهاد‌هایی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند باید با این دبیرخانه همکاری کنند.

رحیمیان مسئول طلایه داران ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان گفت: ۲۵۰۰ آمر به معروف در شهرستان و ۸ هزار نفر در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.