پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان خبر داد و گفت : تاکنون بیش از ۱۴۸۵ میلیارد تومان به کشاورزان گندمکار استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماشاءاله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۳۷۲ هزار و ۳۹۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده که از این مقدار بیش از ۳۲۱ هزار و ۳۲۵ تن بصورت تضمینی و بیش از ۵۰ هزار و ۸۰۴ تن بصورت توافقی تحویل مراکز خرید سطح استان شده است.

او گفت : این مقدار خرید تضمینی گندم توسط ۶۱ مرکز خرید تضمینی شامل هفت مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۳ مرکز مباشر تعاونی روستایی با نرخ مصوب پنجاه هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم صورت گرفته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان، افزود: خوشبختانه با تلاش مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و پیگیری‌های مجدانه استاندار تمامی کشاورزانی که تا تاریخ بیستم تیر ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده اند، ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده اند.

 ارویسی افزود: تا کنون بیش از ۱۴۸۵ میلیارد تومان از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کرمانشاه واریز شده است.

ارویسی گفت: بر اساس پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی امسال آمادگی خرید تضمینی حدود ۴۰۰ هزار تن گندم را در سطح استان داشتیم که تا کنون بیش از ۹۳ درصد این میزان محقق شده است.

ارویسی میزان نیاز سالیانه استان به گندم را حدود ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با وجود تمامی مشکلات از جمله خشکسالی شدید و کمبود بارش‌ها در سطح استان، خوشبختانه امسال بیش از نیاز استان گندم با کیفیت در سیلو‌های استاندارد سطح استان ذخیره سازی شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.