تخلفات رانندگی در همه شهرها را از این پس سیستم های هوشمند ثبت و اعمال می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه همه شهر‌های استان به سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی مجهز شده اند، گفت: هوشمندسازی ثبت تخلفات تاکنون برای ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات موثر بوده است.

او با بیان اینکه ۴۲ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در شهر‌ها راننده و سرنشینان آن هستند، سرعت بالا را از جمله دلایل این حوادث اعلام کرد و افزود: هوشمندسازی ثبت تخلفات می‌تواند سبب کاهش میزان تصادفات شود.

او با اشاره به ضعف استان در نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات، گفت: پلیس راهوز ۱۲۸ میلیارد تومان جریمه پارسال در داخل شهرهای استان داشت که ۶۰ درصد این مبالغ در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت و مدیران موظف هستند نسبت به تامین تجهیزات اقدام کنند و اگر انجام نمی‌شود باید مدیران مربوطه پاسخ دهند.

اقدامات تسهیلی برای ترخیص وسایل نقلیه توقیفی

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه ۱۳ هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو توقیف شده در پارکینگ‌های استان رسوب کرده بود، گفت: این وسایل نقلیه از سال‌های قبل در پارکینگ‌ها توقیف و مالکان آن به دلیل برخی نواقص در مدارک برای رفع توقیفی آن‌ها اقدام نمی‌کردند.

او افزود: پلیس برای حل مشکل این افراد اقدامات تسهیلی را در پیش گرفت و در همین مدت بیش از دو هزار دستگاه موتور سیلکت و۳۰۰ دستگاه خودرو از پارکینگ‌ها ترخیص شدند.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: نرخ پارکینگ برای وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ‌ها براساس نرخ سال ۹۴ محاسبه، جرایم راهنمایی و رانندگی بخشیده و برای پرداخت اقساطی جرایم نیز تمهیداتی اتخاذ شده است.


بیشتر بخوانید:
طرح ویژه ترخیص خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌های مازندران


سرهنگ نصراله بیگلری گفت: مالکان وسایل نقلیه که خودرو‌های آنان در پارکینگ‌ها توقیف شده است با ورود به سامانه پلیس می‌توانند برای ترخیص خودرو‌های توقیف شده اقدام کنند

او با بیان اینکه ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت و دو هزار دستگاه خودرو همچنان در پارکینگ‌ها توقیف هستند، از مالکان آن‌ها خواست با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده هر چه سریعتر برای ترخیص خودرو‌های رسوبی خود اقدام کنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.