فرمانده مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: وضعیت تهران و بیشتر شهرستان‌های استان قرمز است و مردم تهران در هفته بعد نیز همین وضعیت را تجربه خواهند کرد.

علیرضا زالی فرمانده مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تهران و بیشتر شهرستان‌های استان قرمز است و مردم تهران در هفته بعد نیز همین وضعیت را تجربه خواهند کرد. در شبانه روز گذشته بیش از هزار بیمار در مراکز درمانی تهران بستری شده اند که از این تعداد ۲۸۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

زالی بیان کرد: درحال حاضر شش هزار و ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که از این تعداد هزار و ۷۵۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری اند. در شبانه روز گذشته ۱۰۷۶بیمار با وضعیت جسمانی خوب از ۱۰۵ بیمارستان و مرکز درمانی سطح استان تهران ترخیص شده اند، اما هنوز ورودی بیمارستان‌ها بیشتر از افراد ترخیصی است.

او تاکید کرد: امروزه دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران از نظر وضعیت مالی روز‌های سختی را سپری می‌کنند و نیازمند حمایت ویژه مالی توسط دولت هستند. من از دولت درخواست دارم منابع مالی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران در نظر بگیرند تا بیمارستان‌ها از نظر ارائه خدمات به مراجعه کنندگان با مشکل خاصی روبه رو نشوند.

او افزود: از دولت تقاضا مندم مشکلات نقدینگی بیمارستان‌ها را برطرف کند. تا در زمینه به روز رسانی کارانه و ترمیم حقوق مراکز درمانی دچار مشکل خاصی نشویم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حیف شد! ،
پول بی پول...

* دولت ، این روزها هم همچنان ، دنبال افتخارات بزرگ.. و جهانی خودش است... !!
آخرین اخبار