بهای طلای سیاه پس از شکست مذاکرات سران اوپک پلاس بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه گزارش ها پس از جلسه روز گذشته سران اوپک پلاس نشان داد در هفته‌های اخیر تقاضا برای خرید نفت کاهش داشته، قیمت هر بشکه نفت خام در بازار‌های جهانی بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

بر این اساس، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با کاهش حدود ۲.۲۶ درصد (معادل ۱.۷۳ دلار) به ۷۴ دلار و ۷۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم با ۲.۸۲ درصد کاهش (معادل ۲.۱۲ دلار)۷۳ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت نفت خام در ماه‌های گذشته به بالاترین میزان خود در سه سال گذشته رسیده بود، اما در روز‌های اخیر با جدی شدن نگرانی‌ها در مورد میزان عرضه و تقاضا در بازار‌های جهانی، بهای طلای سیاه شاهد افت بود. 

عربستان سعودی و امارات در روز‌های گذشته به توافق رسیده بودند به منظور تقویت عرضه جهانی نفت با یکدیگر همکاری‌های نزدیکی داشته باشند. با این حال، پس از آنکه دولت آمریکا در گزارشی از کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید فرآورده‌های نفتی در هفته‌های گذشته خبر داد، مفاد این توافق با بن بست مواجه شد.

وزارت انرژی آمریکا هم در گزارشی رسمی اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرده است که این امر میزان تقاضا برای خرید انواع فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین را در هفته‌های گذشته به میزان زیادی کاهش داد.

اندرو لیپو، رئیس هیئت مدیره شرکت نفت لیپو در هوستون آمریکا در این باره گفت: کاهش قابل توجه تقاضا برای انواع فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل بازار عرضه را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار