مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: ۷۰ درصد روستا‌های بردسکن با مشکل کم‌آبی، افت فشار و یا قطع موقت آب مواجه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین مهدوی اولیایی مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: اگرچه ۷۷ روستای بردسکن زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، اما ساکنان ۷۰ درصد آن‌ها به علت کمبود آب، با مشکلات افت فشار و قطعی آب ناشی از آن درگیر هستند.

او افزود: این وضعیت ناشی از کاهش بسیار زیاد حجم بارندگی، تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش بیش از حد معمول دمای هوا، کم شدن جریان آب‌های سطحی فصلی و دائمی در منطقه و افت شدید منابع آب زیرزمینی است.


بیشتر بخوانید



مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن ادامه داد: حتی روستا‌های "خور، بیجورد، هدک، کبودان و سیر" که در مناطق کوهپایه‌ای این شهرستان قرار دارند، امسال دچار تنش آبی شده اند.

مهدوی بیان کرد: آب شرب این روستا‌ها از مجتمع آبرسانی اسلام‌آباد - برجک و همچنین آب‌های سطحی تامین می‌شود لذا ساکنان این مناطق به طور معمول در طول روز دست به گریبان کم‌آبی، افت فشار و یا قطع مقطعی آن هستند.

او تصریح کرد: اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز ۲۳ روستای بردسکن با تانکر سیار تامین می‌شود و برخی از روستا‌ها روزانه از ۲ نوبت مجزای خدمات تانکر سیار آب برخوردارند تا روستاییان با بی‌آبی مواجه نشوند.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن تاکید کرد: با توجه به تنش آبی در روستاها، برای تامین آب شرب مورد نیاز تلاش داریم منابع دیگری را با خرید آب استیجاری جایگزین کنیم.

مهدوی اظهار کرد: از هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط شبکه آبرسانی بردسکن، ۶۵ درصد فرسوده و دارای قدمتی بالای ۴۰ سال است که برای تعویض و اصلاح آن‌ها به اعتبارات ملی نیاز است.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.