سرهنگ کهزادی گفت: در تجزیه و تحلیل علل تصادفات، عدم توجه به جلو یکی از رایج‌ترین علل تصادفات شهروندان ایلامی است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با بیان اینکه عدم توجه به جلو یکی از رایج‌ترین علل تصادفات شهروندان ایلامی است ، گفت: عدم توجه به جلو ناشی از عوامل متعددی از قبیل استفاده از تلفن همراه، سرعت غیرمجاز، عدم توجه به وسایل نقلیه مقابل، حواسپرتی، عدم رعایت فاصله مجاز و ایمن، نقص فنی در سیستم ترمز و عدم مهارت کافی در هدایت و کنترل وسیله نقلیه است.

او با بیان اینکه هرکدام از دلایل ذکر شده، نشأت گرفته از رفتار‌های نا ایمن و پرخطر رانندگان است، اظهار کرد: این نوع از تصادف معمولاً با افزایش حجم ترافیک، باعث وقوع تصادفات خسارتی شده و در مواقعی که جریان ترافیک روان باشد، با افزایش سرعت، منجر به تصادفات جرحی و فوتی خواهد شد.

او ادامه داد: علت اغلب تصادفات با عابرین پیاده ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان است که در مواجهه با سوژه خطر متاسفانه دچار تاخیر در رویت می‌شوند و بستر تصادف را ایجاد می‌کنند.

او افزود:با توجه به اینکه در معابر شهری هر لحظه احتمال عبور طولی یا عرضی عابران پیاده وجود دارد می‌طلبد رانندگان توجه به جلو در زمان رانندگی را بطور کامل در نظر داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار ترافیکی نباشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۱۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
ای وای