رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از وقوع ۲ هزار و ۳۶۲ فقره تصادفات درون‌شهری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۶۲ فقره تصادفات درون‌شهری در معابر شهری استان رخ داد که این رقم در مدت مشابه پارسال یک هزار و ۹۹۹ فقره بوده است.

وی متوسط تصادفات روزانه را ۲۰ فقره اعلام و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ نفر در تصادفات درون‌شهری استان جان باختند که این رقم درمدت مشابه پارسال ۸ نفر بوده است.

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد متوفیان و ۱۲ درصد مجروحان تصادفات کودکان هستند، اعلام کرد: طی این مدت ۹۵ کودک در تصادفات درون‌شهری مجروح شدند و در مجموع ۵۰۰ نفر از مجروحان تا ۳۵ سال سن دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۸ درصدی تصادفات درون شهری (جرحی، فوتی و خسارتی) در استان خبر داد و گفت: عدم رعایت حق تقدم عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن راننده با سرنشینان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، خوردن و آشامیدن توسط راننده و همراه داشتن کودک پشت فرمان از مهم‌ترین دلایل حوادث درون‌شهری است.

وی همچنین از جریمه ۱۲ هزار و ۹۶۵ خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ممنوعیت تردد در سطح شهر از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد است و رانندگانی که در این ساعات در سطح شهر تردد داشته باشند جریمه خواهند شد.

سرهنگ عباسی با اعلام اینکه از آغاز طرح ممنوعیت تردد شبانه (از سال گذشته تاکنون) ۲۵هزار و ۲۳۳ خودرو در استان جریمه شده‌اند، افزود: بیشتر جریمه‌ها ۲٠٠ هزار تومانی است و فقط تعداد بسیار کمی از جریمه‌ها مبلغ ۵٠٠ هزار تومانی بوده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.