جان‌بابایی گفت: توسعه یافتگی زیرساخت‌های بهداشتی مازندران ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت درباره مقایسه زیرساخت‌های بهداشت و درمان مازندران با سیستان و بلوچستان توسط یکی از نمایندگان آن استان،گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مازندران مربوط به دهه‌های قبل است و ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نیست.

او افزود: افتتاح دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران مربوط به دهه ۶۰ است و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شوند، در نتیجه توسعه تجهیزاتی و خدماتی این دانشگاه‌ها از همان دهه اتفاق افتاد و مقایسه آن با هیچ یک از استان‌های کشور صحیح نیست.

جان بابایی گفت: فعالیت دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۶۳ و علوم پزشکی مازندران هم سال ۶۶ شروع شد و فرآیند توسعه‌ای خود را هم از همان دوران آغاز کردند. این دو دانشگاه چه از لحاظ نیروی انسانی و متخصص بومی و چه از جنبه کادر اداری همسان با ظرفیت‌های استان از جمله دانشگاه‌های برخوردار کشور بودند که فارغ از وابستگی به پایتخت و مرکز توسعه یافتند.

او افزود: بخش قابل توجه و تقریبا تمامی امکانات درمانی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و مازندران از همان سال‌های اولیه تامین و تجهیز شد و مربوط به دوران کرونا نبوده و نیست.

نقش پررنگ خیرین

جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز خدماتی و بهداشتی مازندران به معنای این نیست که از حق استان دیگری را تصاحب کرده باشد، گفت: برای گرفتن این امکانات تلاش‌های بسیاری شده و بخش قابل توجهی از آن نیز مربوط به همراهی خیرین استان است که همواره نگاه ویژه‌ای به مسائل درمانی و بهداشتی داشته اند.

او به عنوان نمونه به افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهدای محمود آباد که با حضور خودش عصر روز چهارشنبه صورت گرفت، اشاره کرد و افزود: هزینه ۴۵ میلیارد ریالی ساخت ساختمان این بخش را خیرین تامین کرده اند و تجهیزات آن را وزارت بهداشت داده است.

دکتر جان بایایی با بیان این که حضور خیران سلامت مازندران در همه زمان‌ها در بخش بهداشت و درمان پررنگ بود و در دوران کرونا پررنگ‌تر شد، گفت: نباید کمک خیرین و مدیریت درست مسئولان مازندران در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به عنوان یک ایراد تلقی و به آن خرده گرفته شود و دستمایه قیاس قرار گیرد.


دکتر جان بایایی با تاکید بر این که توزیع منابع برای حوزه بهداشت و درمان بر اساس شاخص‌ها انجام می‌شود، افزود: اینگونه نیست که بنا به سلیقه به استانی کمتر و به استانی دیگر منابع بیشتری تعلق گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.