۲ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون در شهرستان باشت به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آرش حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت گفت: باحضور زهرا شیرزادی کارشناس مرکز مدیریت شبکه، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، عملکرد واکسن کووید ۱۹ در شهرستان باشت بررسی و از مراکز تزریق این واکسن بازدید شد.
 
آرش حسینی به قرار گرفتن شهرستان باشت در مجاورت جاده ترانزیتی اشاره کرد و گفت: روزانه مسافران و گردشگران زیادی درمحدوده این شهرستان تردد می‌کنند.
 
او افزود: شهرستان باشت دارای ۲۴ باب خانه بهداشت، سه مرکزخدمات سلامت( بوستان، آبدهگاه و چاه تلخ)، یک پایگاه شهری و یک مرکز سلامت شهری روستایی شهیدبهشتی در شهر باشت است که به جمعیت ۲۲ هزار و ۶۵۶ نفری در این شهرستان خدمات رسانی می کنند.
 
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان باشت هم گفت: از زمان شروع طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون، در دونوبت ۲۰۰۰ دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است که در نوبت اول بیش از ۸۰ درصد و در نوبت دوم بیش از ۵۸ درصد این واکسن را دریافت کرده اند.
 
علی پاکزاد با بیان اینکه گروه‌های هدف بیشترشامل بیماران خاص، جانبازان، پاکبانان، بهداشت و درمان و گروه سنی بالای ۷۰ سال است افزود: این واکسن‌ها شامل اسپوتینیک روسی، استرازنکای کره جنوبی، سینو فارم چینی، بهارات هندی وبرکت ایرانی هستند.
 
کارشناس مرکزمدیریت شبکه، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نیز گفت: هدف ازسفر به این شهرستان را ارزیابی عملکرد گام پنجم با هدف مقابله با همه گیری کووید ۱۹ برای پایش وارزیابی مراکز، پایگاه‌های تجمیعی کووید ۱۹ ذکر کرد.
 
زهرا شیرزادی افزود: یک گروه ۵ نفره از وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی عازم کهگیلویه وبویراحمد شدند که برای ارزیابی و پایش بیماری کووید ۱۹ درشهرستان‌ها مستقر وشروع به ارزیابی کردند و بررسی عملکرد واکسیناسیون در جهت ارتقاء انجام کار و دریافت نقاط قوت و ضعف در مراکز واکسیناسیون برای رهگیری، پیگیری افراد مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.