برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعداد افراد مهم حاضر در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها را به یک دهم کاهش دادند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نظر دارند به کمتر از هزار نفر از افراد مهم یا شخصیت‌های خارجی اجازه حضور  در مراسم افتتاحیه را بدهند. این در حالی است که این رقم پیش از این ۱۰ هزار نفر اعلام شده بود.

این منابع گفتند برگزارکنندگان بازی‌های المپیک که قرار است تحت وضعیت اضطراری ناشی از ویروس کرونا در توکیو برگزار شود، تلاش کرده‌اند  تعداد افراد حاضر در مراسم افتتاحیه المپیک در ورزشگاه ملی را به شدت کاهش دهند.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ در ورزشگاه ۶۸ هزار نفری احتمالا به مهمان‌های مرتبط با بازی‌ها از جمله نمایندگان کمیته  بین المللی المپیک و شخصیت‌های خارجی محدود خواهد شد. در حالی که هواداران و مهمانان حامیان مالی بازی‌ها، این مراسم را از طریق تلویزیون تماشا خواهند کرد.

برگزار کنندگان المپیک پیش از این تصمیم گرفتند که بازی‌های المپیک را در پایتخت و سه استان مجاور بدون حضور تماشاگران برگزار کنند، زیرا توکیو از روز دوشنبه این هفته به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا وارد وضعیت فوق العاده چهارم شده است. به این ترتیب بازی‌های المپیک در شهر‌های توکیو، چیبا، کاناگاوا و سایتاما پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد.

حالت فوق‌العاده جدید که تحت آن رستوران‌ها و کافه‌ها از فروش نوشیدنی الکلی خودداری خواهند کرد، تا ۲۲ آگوست ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر مقدمات حضور ناروهیتو امپراطور ژاپن برای حضور در مراسم افتتاحیه در حال انجام است ضمن آن که پیش بینی می‌شود جیل بایدن بانوی اول آمریکا نیز در میان مهمانان بین المللی مراسم باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار