به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، به تازگی مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک، در پستی اعلام کرد که فیس بوک برنامههای جدیدی را برای سرمایه گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری در راستای ایجاد انگیزه در محتوای فیس بوک و اینستاگرام ایجاد خواهد کرد. به نظر میرسد این شرکت در تلاش است تا خالقان را از این طریق نگه دارد و کاربران را به سمت سیستم عاملهای خود بکشاند.
این شرکت اعلام کرد: "ما میخواهیم بهترین پلتفرمهای دنیا را برای میلیونها خالق محتوا ایجاد کنیم. به همین منظور ما قصد داریم تا بیش از ۱ میلیارد دلار در این زمینه سرمایهگذاری کنیم. سرمایهگذاری ما روی تولیدکنندگان محتوا چیزی جدیدی نیست، اما ما بسیار هیجانزده هستیم که میتوانیم این کار را بیش از پیش گسترش دهیم. بهزودی شما را در جریان جزئیات بیشتر آن قرار خواهیم داد. این سرمایهگذاری، شامل برنامههای تشویقی جدیدی خواهد بود که به خالقان برتر محتوا که از ابزارهای خلاقانه خود استفاده کرده باشند پرداخت خواهد شد. ما همچنین بودجههایی برای تولیدکنندگان محتوا در نظر گرفته ایم تا به راحتی بتوانند محتواهای موردنظر خود را تولید کنند. هدف ما کمک کردن به خالقان بیشتری است تا بتوانند موفقیتهای مستمر و طولانی مدتی را برای اپلیکیشنهای ما به ارمغان بیاورند. "
اولین دور تشویق برای کاربران اینستاگرام فقط با دعوت ارائه میشود. سازندگان تشویق میشوند که تبلیغات IGTV را در ویدئوهای خود قرار دهند و همچنین میتوانند با دستیابی به نقاط علامت گذاری در لایو خود پاداش دریافت کنند. یک جایزه هم برای Reels در تابستان در نظر گرفته شده که در آن سازندگان میتوانند برای ارسال Reels پاداش بگیرند.
فیس بوک و اینستاگرام تحت تاثیر رشد چشمگیر تیک تاک در سالهای اخیر قرار گرفته اند. فیس بوک امیدوار است که با تشویق کاربران و خالقان محتوا برای ایجاد محتوا برای پلتفرمهای این شرکت، از عرصه رقابت جا نماند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/