همزمان با هفته حجاب و عفاف وقایع نامه سنه ۱۳۱۴ برای بازخوانی اخبار و اتفاقات سال کشف حجاب در شیراز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با هفته حجاب و عفاف آئین رونمایی از اثر فاخر وقایع نامه سنه ۱۳۱۴ در جوار آرامگاه آیت الله حسینی الهاشمی امروز برگزار شد.

سرهنگ محمد جعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس در این آیین گفت: رونمایی از این اثر فاخر بازخوانی اعتراضات مردم در جریان کشف حجاب رضاخانی است، پروسه‌ای که از زمان رضا خان تا به امروز به دنبال بی حیثیت کردن فرهنگ اصیل و نجیب ایرانی و ترویج فرهنگ برهنگی در بین اقشار مختلف مردم خصوصاً دختران و زنان جوان است.

او ادامه داد: این اثر فاخر و نوستالژیک بازخوانی تاریخ گذشته مردم و علمای استان فارس در بحث کشف حجاب رضاخانی است که مغفول مانده است.

او با تاکید بر اینکه مقدمه شروع قیام مردم مشهد در فاجعه عظیم گوهر شاد که به دست رژیم پهلوی اتفاق افتاد از علمای شیراز بود، ابراز کرد: در این وقایع نامه سنه ۱۳۱۴ نقش علمای استان فارس به خوبی تبیین شده است.

برپایی نشست‌های بصیرتی با هدف ترویج فرهنگ فاطمی در فضای حقیقی و مجازی، شابلون نویسی، اجرای سرود، مسابقات مختلف کتابخوانی، برپایی همایش‌های مختلف با موضوع گفتمان حجاب و عفاف و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و همچنین برجسته سازی و شور آفرینی فرهنگ حجاب فاطمی با راه اندازی هشتک‌های نجابت ایرانی و ایرانی باحیا ۱۳۱۴ خلاصه‌ای از اقدامات فرهنگی هفته حجاب و عفاف استان فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار