جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان فارس نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه استان فارس در چند هفته گذشته از نظر رعایت اصول بهداشتی توسط مردم در رده برتر جدول قرار داشت، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر این استان در رتبه پنجم قرار گرفته است و این درحالی است که پیش از این، بیش از ۹۰ درصد مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، اما در حال حاضر این میزان به ۷۵ درصد کاهش یافته است.

او، با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی‌ها شامل استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، دورهمی‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی است، گفت: با توجه به وجود موج پنجم کرونا که از نوع دلتا و با قدرت سرایت و انتقال بیشتری است، در اجرای محدودیت‌های هوشمند، روشنایی همه بوستان‌ها کاهش داده ایم تا از دورهمی‌ها و تجمعات جلوگیری شود.

او ادامه داد: کمرنگ شدن رعایت اصول بهداشتی در استان باعث شده ۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۲ شهرستان نارنجی و ۷ شهرستان هم در وضعیت زرد قرار بگیرند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، افزود: تردد‌های جاده‌ای غیر ضرور با جریمه ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان و همچنین تردد‌های شبانه با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای کنترل این بیماری برقرار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.