هشدار تخلیه خانه به هزاران نفر در هلند

منابع خبری از هشدار برای تخلیه هزاران خانه در جنوب هلند به دلیل احتمال وقوع سیل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد امروز (پنج‌شنبه) هشداری به ساکنان جنوب هلند صادر شده است که به دلیل احتمال وقوع سیل خانه‌های خود را تخلیه کنند.

در حال حاضر به چندین شهر و روستا در استان «لیمبورگ» این هشدار صادر و توصیه اکید به ساکنان این مناطق شده است که حداقل تا بعد از ظهر جمعه به جایی پناه ببرند.

سطح آب رودخانه‌ها در این منطقه به حدی بالا شده است که مقامات آن را بالاتر از سیلاب‌های بزرگ سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ (۱۳۷۲ و ۱۳۷۴) اعلام کردند.

در جنوب غربی استان لیمبورگ، مرز هلند با آلمان و بلژیک هم‌اکنون سیل به حدی پیش رفته است که چندین خانه سالمندان  تخلیه شدند و یک پل نیز تخریب شده است.

در حال حاضر تعداد زیادی از خانه‌ها در این استان را سیل و آب فرا گرفته است و صد‌ها سرباز و گروه امداد و نجات نیز برای کمک به محل اعزام شدند.

البته تاکنون تلفاتی در هلند گزارش نشده است و به نظر می‌رسد اوضاع سیل درآن از آلمان بهتر باشد. ساعاتی پیش رسانه‌های محلی آلمان اعلام کردند شمار کشته شدگان وقوع سیل در غرب آلمان به ۴۲ تن و شمار مفقودین نیز به حدود ۷۰ تن افزایش یافته؛ همچنانکه ۶ خانه نیز تخریب شده اند.

گفته می‌شود بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل در رودخانه شهر «شولد» در اهرویلر، غرب آلمان، طغیان و در نتیجه ریزش ساختمان‌ها شده است. سیل باعث ریزش ۶ ساختمان و آسیب رسیدن به ۲۵ ساختمان دیگر در منقطه «اچت» آلمان در نیمه شب گذشته شده است.

همچنین «دوسلدورف» نیز به دنبال اعلام این خبر مجبور به تخلیه برخی مناطق خود شده است. ایالت‌های «نوردراین-وستفالن» و «راینلاند-فالتس» بیشترین آسیب را از این سیل متحمل شده‌اند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، نیز در بیانیه‌ای نسبت به سیلی که در این کشور رخ داد و با خسارت‌های زیادی همراه بود، ابراز تاسف کرد و آن را فاجعه خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار