پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست سرخپوشان برابر استقلال در جام حذفی توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره باخت سرخپوشان برابر استقلال و حذف از گردونه رقابت‌های جام حذفی اظهار کرد: بازی کسل کننده بود و هر ۲ تیم سعی می‌کردند که در زمین خودشان مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند. هیچ اثری از مهاجمان در محوطه جریمه حریف نبود و  بازیکنان یک موقعیت گلزنی پشت هجده قدم فراهم نکردند.

او ادامه داد: افسوس می‌خورم که تیم پرسپولیس ۸ بازیکن ملی پوش دارد، اما یک نفر نبود تا مهاجمان را تغذیه کند. سرخپوشان روی خلاقیت فردی گل می‌زنند و برنامه‌ای برای گل زدن ندارند. نمی‌دانم تاکتیک گل محمدی چه بود که سعید آقایی را از اول بازی نداد و از وحید امیری هم در فاز حمله استفاده نکرد. هر ۲ تیم با استرس وارد زمین مسابقه شدند.

عربشاهی گفت: با توجه به این که تیم استقلال با ۳ دفاع مرکزی بازی می‌کرد، به همین علت باید تیم پرسپولیس از خط جلو عمل پرسینگ را انجام می‌داد تا بازیکنان استقلال خود به خود توپ را لو می‌دادند. سرخپوشان اصلا فوتبال بازی نکردند. در زمانی که آن‌ها فشار بر حریف می‌آوردند، بین خط دفاع با هافبک و حمله فاصله بود و کسی نبود از توپ‌ها استفاده کند. اگر تیم پرسپولیس ارنج درست و حسابی می‌شد و از خط جلو حریف را پرس می‌کرد، در آن صورت  در طول ۹۰ دقیقه می‌توانست گل بزند و بازی به ضربات پنالتی کشیده نمی‌شد.

پیشکسوت پرسپولیس اظهار کرد: به نظرم ۳ دفاع مرکزی استقلال با استرس بازی می‌کردند و نمی‌توانستند توپ را نگه دارند و اشتباه پاس می‌دادند.  اگر آن‌ها مجبور می‌شدند خط هافبک را حذف می‌کردند و بازی مستقیم را در دستور کار قرار می‌دادند. متاسفم که تیم پرسپولیس از خط جلو عمل پرسینگ را انجام نداد و در مقابل تیمی نتوانست نتیجه بگیرد که بازیکنانش با استرس بازی می‌کردند. هر چه زمان می‌گذشت به نفع استقلال بود و آن‌ها بعد از ۹۰ دقیقه بازی خوشحال بودند که بازی به وقت‌های اضافه کشیده شده است.

او درباره باخت پرسپولیس در ضربات پنالتی گفت: ضربات پنالتی ۵۰-۵۰ است. هر تیمی که شرایط روحی و روانی اش بالاتر باشد، در ضربات پنالتی موفق‌تر است. در مجموع ما به خودمان باختیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
پرسپولیس بالطف داوری تا به حال برده وگرنه باید درلیگ دسته دوم بازی می کرد
Germany
مصطفی
۰۳:۵۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
آقای فنونی‌زاده وقتشه یه وویس درباره‌ی این هم باشگاهیتون منتشر کنید.

با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۰۱:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
یه کلمه از مادر شوهر.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۳۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اقای عربشاهی ظاهرا استرس شما هنوز تموم نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
با سلام معنی استرسو فهیدیم .به نظر من استقلال بسیا ر سطح بالا بازی کرد با دفاع اتوبوسی حریف حملات بسیار عالی رو خنثی می کردند و یکی از بهترین بازیهای استقلال از نیمه دوم به بعد بود .این بار دیگه از داوری نتونستید ایراد بگیرید استرس رو بهونه کنید . ایتالیا با پنالتی قهرمان شد مثل استقلال .
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
از اون صحنه که لک با هوا برخورد کرد و مصدوم شد کامل مشخصه کی استرس داشت
Iran (Islamic Republic of)
یک پرسپولیسی دو آتشه
۱۴:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
صحبتهای این پیشکسوت نشان میدهد که سر مربی اشتباه زیادی داشت بازیکنان استرس داشتند و در کل پرسپولیس پر از اشتباه بود .ضمناً استرس پرسپولیس در ضربات پناتی به وضوح طبق گفته پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس و کارشناس جناب آقای ضیا عربشاهی از اول بازی مشخص بود . انشا الله در جام حذفی بعدی جبران میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۳:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چون داور بین المللی قضاوت کنه مشخصه حق به حق دار میرسه پیروزی با داوری الان صدر جدوله والا باید رده ۴ یا ۵دباشه
Germany
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
جمله درست اینه: متاسفانه تیم پراسترس وزیر چون در این بازی حمایت داورو نداشت و از ترس به دنبال وقت کشی بود به استقلال قهرمان واقعی لیگ دوباره باخت
عرب تکرار کن دهنت عادت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
آخرین قهرمانیتون رو یادته کی بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
شیرامینی
۰۹:۵۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
جناب هوچی گر شما ک حرص خوردنت از استرس سرورت بیشتره ک خخخخخخخخخخخخخ

پاپایی براتون بازی در نیاورد عا یا؟؟؟؟
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اینها می شود غلط اضافه
United States of America
جهان
۰۸:۵۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شما درست فرمودین!!!
پرسپولیس اصن استرس نداشت!!!
شما کاملا درست فرمودین!!!!
کارشناسی تون حرف نداره!!! خیلی قشنگ گفتی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چی میگه...استرس استقلال...روحی و روانی بهتر برنده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز، میگن اول فکر کن بعد حرف بزن ،این آدمها رو میگن خودش ميگه تیم پر استرس استقلال، بعد ميگه تیمی که‌ از نظر روحی روانی در وضعیت بهتره تو ضربات پنالتی میبره ،پس معلومه این آقا خودش از نظر روحی روانی حالش خوب نیست، بهترین حرف رو صمد مرفاوی زد که‌ مهم نتیجه بود که‌ استقلال گرفت (استقلال سروره)
آخرین اخبار