مریخ نورد استقامت ناسا با ارسال تصاویری از کاوش خود در کف دریاچه کهن سیاره مریخ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیویورک پست ، مریخ نورد استقامت ناسا در حین انجام ماموریت در سیاره سرخ، تصاویر جدیدی را از تشکیل سنگی منحصر به فرد در آنچه آژانس فضایی "بستر دریاچه کهن" نامیده است، به زمین ارسال کرد.

ارسال پیام از مریخ نورد استقامت به زمین

اخیرا در قالب پیامی از حساب توئیتر این ربات تحقیقاتی، آمده است: "این تکه سنگی را که پیدا کردم بررسی کنید، به نظر می‌رسد نوعی سنگ فرش باغ است و احتمالاً سنگ بستر است. موادی مانند این، با صرف چند روز تحقیق، می‌تواند از روز‌های اولیه بستر دریاچه باستانی و تصور آنچه در آن دریاچه هست و بوده، کمک کند. "

مجموعه‌ای از تجهیزات علمی مانند رادار زمین‌ در نفوذ، طیف‌ سنج برای بررسی ترکیبات خاک، چندین دوربین برای ثبت تصاویر پانوراما و نزدیک از سطح مریخ و ابزاری برای تولید اکسیژن از دی‌ اکسید کربن همراه مریخ نورد استقامت است. همه این تجهیزات به این دلیل طراحی شده‌اند که اکتشافات آینده هم توسط ربات و هم توسط انسان، ساده‌تر و کارآمدتر صورت بگیرد.

دهانه‌ی جزرو که مریخ‌نورد "استقامت" در آن فرود آمد، ۲۸ مایل (۴۵ کیلومتر) است و حاوی رسوبات یک رودخانه‌ی خشک شده‌ی قدیمی است. دانشمندان بر این باورند که ۳.۵ میلیارد سال پیش دهانه‌ی جزرو مکان دریاچه‌ای بزرگ با دلتا بوده است. آن‌ها معتقدند اگرچه آب دریاچه مدت‌هاست خشک شده، اما شاید جایی در دهانه یا در دیواره آن نشانه‌هایی از حیات گذشته وجود داشته باشد. در هر توقف، "استقامت" تعدادی آزمایش علمی انجام خواهد داد و داده‌های آن را برای دانشمندان در زمین می‌فرستد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۴۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
میشه یعنی یه روز روی مریخ زندگی کرد
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
هزار سال ازشون عقبیم