سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به درخواست اخیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پکن مشغول بررسی طرح‌هایی برای یافتن منشا کرونا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنانی در واکنش به درخواست اخیر سازمان جهانی بهداشت برای همکاری چین در خصوص یافتن منشا ویروس کرونا اعلام کرد که پکن مشغول بررسی طرح‌هایی بیشتر برای تعامل در این زمینه است.

بنابر اعلام بلومبرگ، لیجیان در گزارش روزانه امروز (جمعه) خود اعلام کرد: «هرگونه تصمیمی درباره تحقیقات در این زمینه باید از سوی تمام اعضای سازمان جهانی بهداشت تایید و تصدیق شود.»

این مقام وزارت خارجه چین همچنین گفت: «طرف‌های چینی پیش‌نویس طرح سازمان جهانی بهداشت را یادداشت کردند و در حال بررسی آن هستیم. ردیابی منشا کرونا بحثی علمی است بنابراین تمامی طرف‌ها باید به آن احترام بگذارند و از سیاسی کردن آن بپرهیزند.»

ساعاتی پیش «تدروس ادهانوم» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از دولت چین خواست درباره ریشه‌یابی انتشار و شیوع ویروس کرونا شفاف‌سازی و با محققان این سازمان همکاری کند و اعلام کرد: «ما نسبت به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که این ویروس باعث بر هم ریختن وضع زندگی، معیشت و سلامت آن‌ها شد، مسئول هستیم و باید بدانیم که چه اتفاقی افتاده و منشأ این ویروس از کجا بوده است.»

چین بار‌ها در جواب سازمان جهانی بهداشت، تئوری مبنی بر شیوع ویروس از آزمایشگاه ووهان را پوچ خوانده و به طور مکرر گفته است که سیاسی کردن موضوع مانع تحقیقات خواهد شد.

یک تیم تحقیقاتی از سوی سازمان جهانی بهداشت، چهار هفته را در مرکز شهر ووهان و اطراف آن با محققان چینی گذراندند و در گزارشی مشترک در ماه مارس گفتند که این ویروس احتمالا از طریق حیوانی مانند خفاش به انسان منتقل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار