مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد درباره زمان استفاده از کود سرک برنج توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به اهمیت زمان و میزان کوددهی سرک برنج، گفت: زمان کوددهی در سرک اول و در ارقام زودرس (طارم) حدود ۱۵ تا ۲۰ روز بعد از نشا و در ارقام پرمحصول (شیرودی و ندا) حدود ۲۵ تا ۳۰ روز پس از نشاکاری می‌توان نسبت به استفاده از کود سرک اوره اقدام کرد.

او افزود: زمان کوددهی در سرک دوم و در ارقام زودرس ۳۰ تا ۳۵ روز بعد نشا، ۵۰ درصد کود پتاس و باقی مانده کود اوره و در ارقام دیر رس ۴۰ تا ۵۰ روز بعد از نشا از ۵۰ درصد کود سرک پتاس و باقی مانده‌ی کود اوره استفاده شود.

هادی زاده گفت: برای کودپاشی سرک آب کرت‌ها باید به عمق ۵ تا ۶ سانتی متر و ورودی و خروجی کرت‌ها کاملا بسته باشد و پس از اجرای عملیات کودپاشی تا زمانی که ارتفاع آب به صفر نرسد از ورود و خروج آب جلوگیری شود.

او درباره فواید کوددهی سرک برنج، افزود: افزایش راندمان جذب کود‌ها با مصرف کود سرک اول سبب رشد رویشی مناسب و افزایش پنجه زنی و مصرف کود‌های سرک دوم در زمان ابتدای تشکیل خوشه اولیه سبب افزایش طول خوشه، طول دانه، درصد دانه‌های رسیده، وزن هزاردانه، ضریب تبدیل، پروتئین دانه و یکنواختی خوشه‌ها و رسیدگی آن‌ها می‌شود.

هادی زاده گفت: کشاورزان برای کسب نتیجه مطلوب در خصوص زمان و مقدار مصرف کود شیمیایی می‌توانند با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد مشورت کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.