جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی به محاصره شدید نوار غزه، جنایت جنگی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه خبری العهد لبنان، باسم نعیم، عضو دفتر روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) محاصره شدید نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی خواند.

او از شماری از سفیران کشور‌های خارجی در آمریکا که در چند روز آینده به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر می‌کنند - از جمله سفیران کشور‌های استرالیا، آرژانتین، بوتان، اوکراین، کنیا، گواتمالا، جمهوری چک، مجارستان، جمهوری دومینیکن و تونگا- برای بازدید از نوار غزه دعوت کرد تا از نزدیک از فاجعه انسانی که نوار غزه بیش از ۱۵ سال است به سبب محاصره رژیم صهیونیستی تجربه می‌کند، اطلاع یابند و این فاجعه انسانی، نوار غزه را طبق اعلام سازمان ملل متحد به جایی غیرقابل سکونت و زندگی تبدیل کرده است.

باسم نعیم گفت: محاصره، نوار غزه را به بزرگترین زندان باز تبدیل کرده است. طبق توصیف بسیاری از نهاد‌های بین المللی و کارشناسان حقوقی، محاصره نوار غزه، زندان‌های جنگ جهانی دوم را برای ما یادآوری می‌کند.

عضو دفتر روابط بین الملل جنبش حماس افزود: این محاصره شدید که یک مجازات جمعی است، بر اساس قوانین و حقوق بین المللی و انسانی، جنایت جنگی به شمار می‌رود که فلسطینیان در نوار غزه را از حقوق اساسی خود که داشتن زندگی آبرومندانه در مقدمه آن قرار دارد، محروم می‌کند.

او گفت: بیش از ۷۰ درصد ساکنان نوار غزه که بیش از ۳۶۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، کودکان و جوانان هستند که از آب پاکیزه و بهداشتی، برق و دارو محروم هستند. بیش از ۸۰ درصد از جمعیت نوار غزه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری میان آن‌ها از ۵۰ درصد فراتر رفته است، حتی برای سفر و درس خواندن به صورت سیستماتیک از رفت و آمد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

این مقام حماس افزود: علاوه بر این همه درد و رنج روزانه، تجاوز مداوم ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل ادامه دارد که تازه‌ترین آن تجاوز ۱۱ روزه در ماه مه امسال بود که به شهادت ۲۵۹ نفر از جمله ۶۶ کودک و ۴۱ زن، تخریب صد‌ها خانه بر سر ساکنان آن و همچنین تخریب زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و اقتصادی منجر شد. گزارش اخیر بانک جهانی، هزینه کل خسارت‌های مستقیم ایجاد شده در نوار غزه بر اثر این جنگ را بیش از نیم میلیارد دلار برآورد کرده است.

باسم نعیم خطاب به سفیران کشور‌های مذکور گفت: آقایان سفرا اجازه ندهید کسی شما را با اطلاعات نادرست، دروغین یا ناقص، گمراه کند یا فریب دهد. همه فلسطینی‌ها به ویژه در نوار غزه چندین دهه است که در معرض اشغالگری‌های نژادپرستانه رژیم اسرائیل قرار دارند که در آن از هر فرصتی برای داشتن زندگی آزاد و با کرامت محروم شده اند.

عضو دفتر روابط بین الملل جنبش حماس اعلام کرد که مردم ما مشتاق صلح مبتنی بر عدالت و منتظر روزی هستند که رویای آزادی، استقلال و بازگشت به سرزمین خود تحقق یابد تا کشور خود را بسازند و به طور موثر و مثبت به ارتقای امنیت و صلح بین المللی کمک کنند. تاکید می‌کنیم تا زمانی که مردم ما از محاصره و اشغال رنج می‌برند، امنیت و ثبات در اینجا و در منطقه محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار