استراتژی جدید شرکت TSMC در زمینه تولید پردازنده‌ها اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی TSMC، مجهز‌ترین شرکتی است که در عرصه تولید تراشه و قطعات رسانا در جهان کار می‌کند. این شرکت تایوانی پردازنده‌هایی برای محصولات متنوع از جمله پوشیدنی‌های قابل حمل، دستگاه‌های هوشمند و اتومبیل‌ها تولید می‌کند. مقر اصلی این شرکت در کشور تایوان قرار دارد، ولی مسئولان آن تصمیم گرفته اند تا کارخانه‌هایی در کشور‌های مختلف بسازند.

شرکت TSMC

به نقل از gizmochina، در اوایل این هفته، TSMC تایید کرد که در حال ساخت اولین کارخانه تولید تراشه خود در ژاپن برای گسترش تولید خارج از کشور است در حالی که کارخانه دیگر این غول فناوری در حوزه تولید ریزپزدازنده‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در آریزونا شروع به کار خواهد کرد.

تراشه ها

بر اساس گزارش NikkeiAsia، بزرگترین سازنده تراشه‌های الکترونیکی جهان در حال حاضر بر روی تاسیس کارخانه‌ای مجهز جهت تولید تراشه در کشور ژاپن سرمایه گذاری می‌کند. مارک لیو، رئیس کمپانی TSMC، تأیید کرده است که "این شرکت اکنون در حال انجام مراحل نهایی لازم مبنی بر تاسیس شعبه‌ای از این برند در ژاپن است تا یک فناوری ویژه در حوزه پردازنده‌های مرکزی داشته باشند. البته صحبت در این باره هنوز زود می‌باشد، ولی این تصمیم براساس نیاز‌های مشتریان، ارزیابی کارایی عملیاتی و سودآوری اقتصادی گرفته شده است. "

کشور ژاپن

علاوه بر این، لیو همچنین تأیید کرد که تولید انبوه کارخانه تراشه سازی در آریزونای آمریکا که با بودجه ۱۲ میلیارد دلاری در حال ساخت است، از سال ۲۰۲۴، آغاز می‌شود؛ و اولین گروه مهندسان آن در ایالات متحده استخدام می‌شوند. کارکنان این مرکز نیز در ماه آوریل برای آموزش وارد تایوان شده اند. مارک لیو افزود که ما تا آنجا که می‌توانیم به فشرده سازی برنامه خود ادامه خواهیم داد.

بازار جهانی تراشه

ساخت تراشه ها هزینه های زیادی را شامل می شود و کشور هایی مثل چین و تایوان به نسبت بقیه هزینه هایی کمتری را برای تولید پردازنده ها دریافت می کنند بنابراین بیشتر قدرت های جهانی سعی دارند تا با سرمایه گذاری در بازار تراشه ها و همکاری با این کشورها کارخانه هایی را برای خودشان بسازند.

فناوری هوشمند

این تاسیسات قادر به تولید نیمه هادی‌ها بر اساس فرآیند ۵ نانومتری شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوانی است. این فرآیند پیشرفته در محصولات مختلف الکترونیکی مصرفی مانند تلفن‌های هوشمند و سایر موارد وجود دارد. نمونه قابل توجه اپل و تراشه A۱۴ Bionic آن برای سری آیفون ۱۲ است.

چالش هایی که بازار جهانی تراشه در ماه های اخیر از کمبود آن گرفته تا قاچاق عجیب و غریب پردازنده ها سبب شده تا این شرکت که معروف ترین کمپانی تولید کننده تراشه در دنیاست به فکر احداث کارخانه های مختلف در نقاط گوناگون جهان بیوفتد.

گوشی های هوشمند


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار