اجرای دیوارنگاره شهری تصاویر شهدای محلات با عنوان «آبروی محله» از سوی شهرداری همدان به مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاد دانشگاهی همدان واگذار شد.

به گزارش خبر نگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسینی کیا، مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاد دانشگاهی همدان گفت: برای طراحی، ساخت و نصب دیوارنگاره سرامیکی تصاویر شهدا با عنوان«آبروی محله» به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همدان با شهرداری این شهر قراردادی منعقد شد.

او افزود: این طرح که تلفیقی از فناوری بالای ساخت، با زنده سازی هنر، صنعت کاشی کاری و کتیبه سازی است، از سوی مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال و سرامیک جهاد دانشگاهی همدان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت روی دیوار‌های مساجد بزرگ شهر انجام می‌شود.

سلیمی، مسئول فنی خدمات تخصصی فناوری سفال جهاد دانشگاهی همدان ادامه داد: این مرکز تکنیک ­های کاشی معرق، کاشی هفت رنگ، کتیبه­‌های نقش برجسته و نقاشی زیر لعابی را روش و نوع تکنیک به کار رفته در تولید این اثر اعلام و اظهار کرد: این آثار در ابعاد ۱۸ متری و ۲۰ متری طراحی، ساخت و نصب می‌ شود.

همچنین سجاد رستمی مدیر کنترل کیفیت مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاد دانشگاهی همدان عنوان کرد: در ساخت کاشی‌های سرامیکی این دیوارنگاره‌ها از انواع خاک‌های نسوز، گل‌های سفید و رنگی با ویژگی‌های استاندارد، لعاب‌ها و رنگدانه‌های دما بالا استفاده شده است.

او بیان کرد: این کتیبه‌ها دارای استاندارد هایی، چون مقاومت در برابر یخ زدگی نیز هستند.

مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاد دانشگاهی همدان آمادگی خود را برای ساخت هرگونه کتیبه و تابلوی شهری با طرح‌های متنوع هنری اعلام می‌ کند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.