فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: اطلس جامع کلانشهر کرج باید بر اساس پتانسیل‌های موجود و برای رفع نواقص و نیاز‌های شهری تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غفور قاسم پور،  فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان این که برای نیل به توسعه پایدار در کلانشهر‌ها باید نقشه راه داشت و با اندوخته‌ای از ظرفیت‌ها برای هر بخش استراتژی ترسیم و ساختارسازی کرد، گفت: اطلس جامع کلانشهر کرج باید بر اساس پتانسیل‌های موجود  وبرای  رفع نواقص و نیاز‌های شهری تهیه و تدوین شود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج  پیرامون مهمترین نیاز‌ها و الزامات در کلانشهر کرج برای رسیدن به توسعه شهری، افزود: آنچه در این سال‌ها مغفول باقی مانده است، فقدان یک نقشه راه و اطلس جامع شهری است که در آن تمامی نیاز‌ها برای نیل به توسعه متوازن احصاء شود.

قاسم پور گفت: برای رسیدن به توسعه باید در بدو امر امکانات و نیاز‌های موجود را در مجموعه‌ای منسجم و یکپارچه داشت و همانند قطعات پازل توسعه، آن الزامات را کنار هم چید.

او افزود: شاید هنوز نقشه جامعی از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، گردشگری و.. در کلانشهر کرج که یک مسیر را برای حرکت رو به جلو ترسیم کنیم، وجود نداشته است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج  گفت: برخورداری از این نقشه راه می‌تواند مسئولان آینده را نیز برای بهترین انتخاب‌ها و تصمیم سازی‌ها هدایت کنند و از بسیاری آزمون و خطا‌ها که هدر رفت سرمایه‌ها را به دنبال خواهد داشت، جلوگیری کند.

او افزود:  هرچند طی سه سال اخیر در فرمانداری ویژه شهرستان کرج، شناسنامه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان تهیه شد، اما کافی نبوده است و بسیاری از پتانسیل‌ها در حوزه‌های مختلف استان و مجموعه مدیریت شهری خفته باقی ماند و بی شمار ظرفیت که هنوز دیده و شناسایی نشده است و آن‌هایی هم که شناسایی شد به هر دلیلی بکارگیری نشد و چه بسا می‌شد با هر یک از آن‌ها برنامه‌های جدیدی برای رشد این کلانشهر رو به توسعه تهیه کرد.

قاسم پور گفت: راه توسعه را با برداشتن موانع و دست انداز‌ها باید گشود، شناسایی گره‌های کور که روند حرکت به جلو را متوقف می‌سازد اولویتی است که باید در این اطلس جامع آن‌ها را دید و برای برون رفت از آن‌ها طرح و برنامه داشت.

فرماندار ویژه شهرستان کرج  افزود: در گذر این سال‌ها رنگ فرسودگی بر چهره کلانشهر کرج نشسته است و باید طرحی نو برانداخت و کرج را آن گونه که زیبنده ساکنان یک ایران کوچک است از نو ساخت.

او با توصیف این که سنگفرش‌های اطلس جامع کلانشهر کرج خود رنگین کمانی از الوان مختلف با ایده‌های نو خواهد بود، گفت: زنان، جوانان و نیرو‌های مستعد و نخبه، با دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود می‌توانند نقش راهنما را در این مسیر صعود ایفا کنند.   

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.