برگزاری ۳ مانور در قالب پروژه مهر برای بازگشایی مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان گفت: به منظور کسب آمادگی بیشتر برای آغاز سال تحصیلی جدید، اولین مانور پروژه مهر سوم مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد حبیب اللهی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبیین جزییات اجرای پروژه مهر گفت: برنامه ریزی شده سه مانور پروژه مهر به منظور کسب آمادگی بیشتر برای آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شود که با توجه به رنگ بندی شهرستان‌ها و مناطق از نظر شیوع کرونا، در شهرستان‌ها و مناطق کم خطر به صورت حضوری و در سایر شهرستان‌ها و مناطق به صورت مجازی اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ گونه خللی نباید در اجرای پروژه مهر باشد و انتظار می‌رود گزارش‌های پروژه مهر به موقع ارسال شود، افزود: اولین مانور پروژه مهر سوم مرداد برگزار می‌شود و دستورالعمل اجرای آن هم در همین هفته ابلاغ می‌شود و همه کارشناسان و مسئولان برای رصد و پایش نحوه اجرای مانور آمادگی لازم دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان، عنوان کرد: بازدید از اجرای اولین مانور پروژه مهر در مکان‌های نزدیک و کم خطر به لحاظ کرونایی، به صورت میدانی و در سایر مکان‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

حبیب اللهی، بهبود مهارت‌های معلمان تازه استخدام و نیاز به ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی آن‌ها را اولویت مهم دیگر آموزش و پرورش دانست و گفت: معلم مهمترین مولفه دستگاه تعلیم و تربیت و مولد سرمایه نیروی انسانی است و هیچ تحولی در نظام تعلیم و تربیت صورت نخواهد گرفت، مگر این که معلمانی متخصص و متعهد داشته باشیم.

او بیان کرد: معلم، افق پرواز برای دانش آموز را تعیین و تدوین می‌کند و به دانش آموزان می‌آموزد چگونه به آن افق دست یابند؛ بنابراین پرورش معلمانی متخصص و دلسوز و متعهد ضرورتی انکارنشدنی است.

حبیب اللهی بر تحلیل نمرات امتحانی داخلی و نهایی تاکید کرد و گفت: سطح نمره در هر منطقه و مدرسه نتایجی دارد که مقایسه‌ای با دو سال گذشته اتفاق می‌افتد تا بررسی شود سطح نمرات آموزش حضوری چه فرقی با سطح نمرات آموزش مجازی داشته که رشد یا افت نمرات مبنای تصمیم گیری‌ها برای سال تحصیلی آینده است.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه سال‌های طلایی زندگی دانش آموزان امانتی در دست ماست، عنوان کرد: باید پاسخگوی هدایت و تربیت صحیح دانش آموزان باشیم و تابستان فرصتی مغتنم برای برنامه ریزی صحیح و دقیق است.

او افزود: موانع و مشکلات همیشه وجود دارند؛ اما با همفکری باید مهارت و دانش لازم را کسب کنیم و همه تلاش کنیم مشکلات مربوط به حوزه کاری خود را با تدبیر لازم حل کنیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: برای آغاز سال تحصیلی آینده باید برنامه ریزی برای آموزش حضوری باشد، پروژه مهر به عنوان پروژه‌ای ملی، محور و نقشه راه آموزش و پرورش است و با برنامه ریزی دقیق و مدون باید آمادگی صد در صدی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و آمادگی روحی و روانی داشته باشیم.

او با اعلام اینکه معلمان را باید توانمند کنیم و فرصت تابستان را مغتنم بشماریم، افزود: نحوه پوشش تحصیلی دانش آموزان و نقاط قوت و ضعف را باید بررسی کنیم، اگر آسیب شناسی دقیقی داشته باشیم برنامه ریزی بهتری می‌توانیم انجام دهیم تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

ماشاالله میرزاحسینی معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کرمان هم در این نشست گفت: در مناطق قرمز و نارنجی کرونایی هیچ گونه کلاسی اعم از آموزشی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی وغیره نباید به صورت حضوری برگزار شود، به استثنای کلاس‌های ورزشی با حداکثر ظرفیت ۱۵ نفر و در فضای کاملا باز که با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی برگزاریش مجاز است.

او افزود: در اجرای پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ توجه ویژه به موضوع بهداشت و ضدعفونی مدارس و نظافت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مورد تاکید است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پنجمین کاروان بهداشتی – ورزشی مدارس شامل تجهیزات بهداشتی و ورزشی شهریور ماه ۱۴۰۰ به مدارس استان ارسال می‌شود که ضرورت دارد مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار