بنا به گفته گروه‌های حقوق بشری، یک شرکت نرم افزاری- اطلاعاتی صهیونیست، برای سرکوب معترضان ابزار‌های جاسوسی دیجیتالی به ویتنام عرضه کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند شرکت نرم افزاری اطلاعاتی «سلبرایت» رژیم صهیونیستی ابزار‌های جاسوسی دیجیتالی به ویتنام عرضه می‌کند که برای سرکوب مخالفان از آن‌ها استفاده شود.

روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: وزارت امنیت عمومی ویتنام که مسئول امنیت داخلی و پلیس این کشور است، این نرم افزار را خریداری کرده است. یوسی کارمیل، مدیر اجرایی این شرکت در گفتگوی اخیر خود به روزنامه اقتصادی گلوبز گفت: این شرکت تجسسی و نظارتی، تجهیزات تکنولوژیکی را تولید کرده است که مانع از دسترسی افراد به آن‌ها می‌شود.

با این حال تحقیقات ایتای ماک، وکیل حقوق بشر صهیونیست نشان می‌دهد چطور مقامات ویتنام از این نرم افزار در سال ۲۰۱۸ برای بازداشت شهروندی استفاده کرده اند که در یک شوخی توام با فریب شرکت کرده و در آن پرچم ویتنام جنوبی به نمایش گذاشته شده بود؛ پرچمی که به مدت پنج سال است در ویتنام ممنوع شده است.

گروه‌های حقوق دیجیتالی در نامه‌ای سرگشاده به کمیسیون سهام و مبادلات در آمریکا و سرمایه گذاران، خواستار توقف این توافق شدند مگر آنکه شرکت صهیونیست نشان دهد همه اقدامات کافی را برای اجرای دستورالعمل‌های حقوق بشری انجام می‌دهد. در این نامه آمده است فروش ابزار‌های جاسوسی و نظارتی سلبرایت همچنان امکان بازداشت، تعقیب کیفری و آزار و اذیت خبرنگاران، فعالان حقوق مدنی، مخالفان و اقلیت‌های سراسر جهان را فراهم می‌کند.

پیش از این گروه تحقیقاتی امنیت فضای مجازی در دانشگاه تورنتوی کانادا اعلام کرد رژیم صهیونیستی در یکی از آخرین اقدامات خرابکارانه خود، حساب کاربری صد‌ها فعال اجتماعی، خبرنگار، روزنامه نگار و مخالفان این رژیم را در سراسر جهان هک و به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار