مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارش‌های نقطه‌ای و طوفان‌های گردوخاک که دیروز در اکثر مناطق استان رخ داد، خسارات‌های زیادی به بار آورد.

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: دیروز جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰، در اکثریت مناطق استان کرمان با بارش‌های نقطه‌ای باران و طوفان گردوخاک خسارت‌های قابل توجهی به وجود آمد.

او افزود: بیشترین خسارت‌های پیش آمده، ناشی از بارش باران بوده که به مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی، قنوات، تاسیسات آبی و زیرساخت‌های روستا‌ها وارد شده و آبگرفتگی منازل را به دنبال داشته است.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

سعیدی درخصوص میزان خسارت‌های وارده تصریح کرد: هم اکنون با ۱۴ تیم جست وجو، آنست هلال احمر، نیروی انتظامی، فرمانداری، بسیج و نیرو‌های مردمی در محل هستیم و در حال ارزیابی خسارات و یافتن مفقودان ناشی از سیل دیروز هستیم.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

او با اعلام اینکه بیشترین خسارات سیل در شهرستان‌های بافت و بردسیر بوده است، بیان کرد: در کیسکان بافت، ۵ سرنشین یک خودرو به علت سهل انگاری و پیاده نشدن از خودرو حین مشاهده سیل، خودروی آن‌ها (درجریان سیل) به ۲۰ متر پایین‌تر کشانده شده است که امروز با تلاش امدادگران و سایر یاری دهندگان در صحنه، تیکه‌های خودرو و همچنین جسد ۳ نفر از فوت شدگان پیدا شد و همچنان در حال جست وجوی جسد ما بقی متوفیان هستیم.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه این اتفاق در جاده کیسکان بافت رخ داده است، گفت: در شهرستان بردسیر هم خسارت‌های زیادی از سیل دیروز به روستا‌های هرارون، قلعه عسکر و باغ حاجی وارد شده است که تصرفات غیر مجاز باغدران و زدن پل و کاشت درخت در بستر رودخانه را می‌توان از عوامل اصلی خسارت‌ها به این شهرستان نام برد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش به خسارات وارده ناشی از طوفان گردو خاک در استان کرمان اشاره کرد و گفت: برخی از شهروندان دیروز به نسبت کم و بعضی دیگر به نسبت شدیدتر شاهد طوفان بوده اند، طوری که مناطق جنوبی، شمالی، شرقی و غرب استان از این پدیده در امان نبوده اند؛ ولی بیشترین شدت آن در شرق و جنوب استان گزارش شده است.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

او افزود: شدت این طوفان‌ها در بم و بخش‌هایی از قلعه گنج زیادتر بوده؛ ولی در شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، عنبرآباد، منوجان، کرمان، قلعه گنج و نرماشیر نیز گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: طوفان دیروز، خسارت هایی، چون شکستگی درختان، اخلال در شبکه‌های برق و آسیب جدی به زیرساخت‌های روستایی را به دنبال داشته است.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

سعیدی بیان کرد: هم اکنون خسارت‌های وارده از طوفان‌های گردو خاکِ دیروز جمعه ۲۵ تیرماه، در حال ارزیابی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار