سرهنگ گنــدمی گفت:پیشگیری از وقوع سرقت بدون مشارکت مردم میسر و امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سرهنگ هــادی گنــدمی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان در کارگاه آموزشی سرایداران آموزش و پرورش شهرستان، بر عزم جدی پلیس برای پیشگیری از وقوع سرقت‌ها تاکید کرد و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی با همراهی و همگامی مردم در حوزه امنیت اجتماعی، راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است.

او افزود: باید با برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در محله‌های جرم‌خیز، محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان ادامه داد: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهّم است، لذا آگاهی‌بخشی و آموزش و بالا بردن دانش انتظامی شهروندان از جمله اقدامات مهّم پیشگیرانه است که می‌تواند در کاهش وقوع سرقت نقش بسزایی داشته باشد.

او یکی از عرصه‌های مهم مشارکت مردم را همراهی با پلیس در تامین نظم و امنیت و مقابله با ناامنی بیان و تاکید کرد: پیشگیری مقدم بر کار پلیسی است و اگر مردم به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس توجه و عمل کنند در پیشگیری از جرایم گام مهمی برداشته شده و از حضور و اقدامات بعدی پلیس کاسته می‌شود.

سرهنگ گندمی اظهار کرد: آسیب شناسی کاهش سرقت‌ها و پیگیری موضوع آگاه سازی مردم، شناسایی نقاط آسیب پذیر و پیگیری و آزمایش بر اساس یک برنامه در آگاه سازی و پیشگیری از سرقت باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.