مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان از ادامه عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌دستی شهر آیسک خبر داد.

عرب مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پروژه تکمیل بازارچه صنایع دستی شهر آیسک از مصوبات سفر استاندار در مرداد ماه پارسال با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

او افزود: از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، مبلغ ۱ میلیارد ریال به صورت نقدی از محل اعتبارات سفر و مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب اسناد خزانه، اختصاص یافته است.

عرب اظهار کرد: این بازارچه دارای ۱۰ غرفه با طراحی سنتی و دارای ۳۲۰ مترمربع مساحت است که بصورت مشارکتی با شهرداری آیسک شروع و در مراحل پایانی اجرا قرار دارد که حداکثر ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان تصریح کرد: برآورد هزینه کامل پروژه مبلغ ۱۲ میلیارد ریال بوده که مابقی مبلغ توسط شهرداری تأمین شده است.

او ادامه داد: این بازارچه در پارک جنگلی آیسک برای فروش محصولات صنایع‌دستی صنعتگران و هنرمندان احداث شده که تهیه و ساخت در، پنجره‌ها، و سرامیک کف به متراژ ۲۳۰ متر مربع و ۴۰۰ مترمربع آجر فرش محوطه، توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مجموع اعتبارات گفته شده انجام شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.