آموزش‌های مهارتی با همکاری صدا و سیمای مرکز بوشهر ترویج می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: صداوسیما در توسعه مهارت آموزی در استان نقش محوری دارد و با همکاری این رسانه آموزش‌های مهارتی ترویج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر بیان کرد: صدا و سیمای بستری مناسب برای فرهنگسازی و توسعه مهارت آموزی است و باید از این فرصت ارزشمند برای ترویج آموزش‌های مهارتی در استان بوشهربهره برد.

او با اشاره به برگزاری هفته ملی مهارت از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، با قدردانی از تلاش رسانه استانی به ترویج و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به دنبال این هستیم که بستر مناسبی از شغل و فرصت‌های این حوزه برای جوانان ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: برای تولید برنامه‌های مرتبط با اشتغال و مهارت آموزی و معرفی جوانان موفق در حوزه‌های مختلف آماده هر گونه همکاری با صدا و سیمای مرکز بوشهر هستیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر هم مهارت آموزی را زمینه ساز توسعه در هر جامعه‌ای دانست و گفت: در شرایط فعلی و با توجه به میزان پایین اشتغال در استان، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، کاهش آمار بیکاری، کسب در آمد و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان است.


بیشتر بخوانید


سید حسین ناظر توجه به اشتغال و مهارت آموزی را از مهم‌ترین اولویت‌های رسانه استانی برشمرد و ادامه داد: صدا و سیمای مرکز بوشهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در قالب ویژه برنامه‌های مختلف، به دنبال ترویج فرهنگ مهارت آموزی در استان است و برای پوشش فعالیت‌ها و دستاورد‌های فنی و حرفه‌ای همه تلاش خود را به کار خواهد برد.

او افزود: یکی از فعالیت‌ها در تولید برنامه‌های تلویزیونی معرفی کارآفرینان برتر مهارت آموخته است که می‌تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر تولید برنامه‌های تلویزیونی متناسب با استعدادها، توانمندی‌ها و جنبه‌های بوم شناختی استان را از جمله اولویت‌های کاری این مرکز عنوان و بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای جوان در استان و ظرفیت‌های موجود، تولید چنین برنامه‌هایی می‌تواند علاوه بر شناخت توانمندی‌های استان، زمینه شکوفایی استعداد‌ها و معرفی نخبگان مهارتی را فراهم کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.