معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: اهتمام به مسائل فرهنگی و اجتماعی از وظایف شورای شهر و شهرداری‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست رئیس کل دادگستری استان یزد با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، گفت: در برنامه ششم انجام اموری به شهرداری‌ها واگذار شده است که باید شورا نظارت کند و مواردی که انجام نشده محقق و اجرایی شود.

او افزود: انتظار است شورای جدید برای این بخش از تکالیف قانونی نیز برنامه داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه باید در پروژه‌های شهرداری، نگاه فرهنگی و اجتماعی غالب باشد، اظهار داشت: امروزه ثابت شده است حتی رنگ جدول‌ها و یا نرده‌های خیابان و یا چینش هنرمندانه مبلمان شهری مطابق با اصول روانشناختی با توجه به روحیات اجتماعی در میزان جرم در شهر مؤثر است.

این مقام قضایی، توجه ویژه اعضای شورای ششم شهر یزد به مناطق کم برخوردار را خواستار شد و گفت: یکی از رویکرد‌های کاهش آسیب‌های حاشیه نشینی، ایجاد توسعه و ارائه خدمات مضاعف به این مناطق، مانند ساخت یک پارک مناسب، ایجاد فرهنگ سرا و یا تجهیز یک مجموعه‌های ورزشی است که می‌تواند از بسیاری جرائم در این مناطق پیشگیری نماید.

رحیمی زاده شکل گیری جرائم و آسیب‌های اجتماعی در شهر را نیازمند تحلیل علمی دانست و گفت: اگر بیماری کرونا با تعطیلی مراکز ورزشی و تفریحی، افسردگی را تشدید می‌کند و یا شرایط بد اقتصادی روحیه مردم را دچار مشکل می‌کند، باید یک تیم علمی برنامه‌هایی عالمانه و اثر گذار را برای شرایط پیش رو تدوین نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر حدنگاری کامل املاک شهرداری تأکید کرد و بیان کرد: یکی از مطالبات شورای شهر از شهرداری باید تثبیت مالکیت املاک این سازمان باشد تا از تعدی و تجاوز به حدود این اراضی پیشگیری شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.