رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صدور پروانه تولید برای واحد‌های تولید فرش دستباف در سه ماهه اول امسال از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی کلالی رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه جلسه وبینار مرکز ملی فرش ایران در مشهد گفت: از ابتدای امسال شرایط صدور پروانه بهره برداری از طریق سامانه بهین یاب (توسط متقاضی) و هماهنگ (اداره فرش)، به منظور تسریع وتسهیل در انجام امور و جلوگیری از سردرگمی ارباب رجوع مهیا شده و کلیه اقدامات در داخل اداره فرش سازمان صمت صورت می‌پذیرد و متقاضی به ساده‌ترین شکل ممکن پروانه تولید خود را دریافت می‌نمایند.

او افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، دوازده پروانه تولید برای تولید کنندگان فرش اعم از کارگاهی، متمرکز و غیرمتمرکز در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این واحد‌های تولیدی بدون هیچ گونه دریافت تسهیلات مشغول به کار شده اند و برای حداقل ۳۰۰ نفر ایجاد شغل شده است.

کلالی بیان کرد: شرایط پرداخت تسهیلات کارا با بهره ۱۸ درصد و زمان باز پرداخت ۸۴ ماهه برای تولید کنندگان فعال در حوزه فرش دستباف فراهم شده است.



انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.