معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: مشکلی از نظر تامین نهاده برای واحد‌های دامی نداریم و هم اکنون بنادر کشور با انباشت نهاده روبرو هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در حاشیه افتتاح یک واحد گاوداری شیری واقع در آبیک گفت: نهاده‌ها به اندازه کافی وارد کشور شده است و هر استانی که مشکل حمل و نقل دارد باید هماهنگ کند تا خودرو‌های باری آن‌ها را به سمت بنادر بفرستیم و نهاده مورد نظر خودشان را تامین کنند.

مرتضی رضایی افزود: از ابتدای امسال  تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده توزیع شده و در اختیار اتحادیه‌ها قرار گرفته است.

وی درخصوص تغییر قیمت شیر نیز گفت: خشکسالی امسال بی سابقه بوده و باعث کاهش تولید علوفه شده است و در نتیجه آن هزینه‌های تولید شیر را افزایش داده و مقرر شد برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران و نارضایتی‌های پیش آمده یک اصلاح قیمت بشود.

انباشت نهاده‌های دامی در بنادر کشور افزود: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم دارد با روش‌های حمایتی از مصرف‌کننده حمایت کند و اعتقاد ما این است که سرکوب قیمت‌ها مخصوصا در حوزه شیر روش مناسبی نیست و به ضرر دامداران و چرخه تولید تمام می‌شود.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیاست ما حمایت از تولید در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار