رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: متولیان و جوانان مسجدی لازم است که شبکه‌های اجتماعی را پایگاهی برای تبلیغ دین کنند و با تولید محتواهای فرهنگی در ترویج باورها و اعتقادات ناب اسلامی گام بردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید صادق ابطحی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: ظرفیت گسترده و اثرگذار شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ دین مغفول نماند و فعالان مسجد از این فرصت استفاده کنند.

او افزود: بخش عمده‌ای از مردم جامعه با شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارند و بخشی از فرصت خود را برای استفاده از مطالب این رسانه‌های بر خط اختصاص می‌دهند که بهره گیری از آن برای تبلیغ دین لازم است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان بر ضرورت تولید محتوا در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: لازم است که بین جوانان افراد توانمند در این حوزه فعالیت‌های مسجد را در بستر اینترنت عرضه کنند.

او ادامه داد: شرایط سخت کرونا بر فعالیت فرهنگی مساجد اثر گذاشته است و بسیاری از برنامه‌ها برگزار نمی‌شود ولی ظرفیت فعال شبکه‌های اجتماعی برای ارائه آن دسته از خدمات حائز اهمیت است.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه سن بالای هیات امنا مساجد یک چالش است و باید بر جوان گرایی در این زمینه اقدام کرد‏، اظهارکرد: در چارت سازمانی هیات امنا مساجد به موضوعات جدید روز توجه شده که فضای مجازی یکی از آن‌هاست.

او اضافه کرد: به دنبال جوان‌گرایی در حوزه مدیریت مساجد هستیم و با عضویت فرد متخصص در فضای مجازی، مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد و فرمانده پایگاه بسیج این مهم محقق خواهد شد و البته از تجربه افراد پیشکسوت نیز استفاده می‌شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مدت چند سال آینده شاهد این تحول در مدیریت اجرایی این پایگاه‌های دینی خواهیم بود.

استان اصفهان دارای بیش از پنج هزار باب مسجد است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.