برخی از بازیکنان تیم فوتبال رئال مادرید نقش مهمی در موفقیت‌های تیمشان در یک دهه گذشته داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال رئال مادرید موفق‌ترین تیم لیگ قهرمانان اروپا در دهه گذشته بوده است. این تیم در ۱۰ سال گذشته ۴ بار در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شده و در طول قرن بیست و یکم در قاره سبز بزرگی کرده است.

رئال مادرید بزرگترین ستاره‌های دنیا را جذب کرده و می‌کند. کهکشانی‌ها برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ را در ترکیبشان داشته اند و از نظر مهره، هیچ تیمی با رئال مادرید برابری نمی‌کند.  

به دنبال جدایی زین الدین زیدان پس از فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، رئال مادرید اکنون کارلو آنچلوتی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است. آنچلوتی با رئال مادرید در فصل ۱۴-۲۰۱۳ به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید. او برای فصل آینده انبوهی از بازیکنان با استعداد و توانمند را در اختیار دارد و باید بتواند دوران موفق دیگری در تاریخ این باشگاه رقم بزند.

رئال مادرید یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های دهه اخیر دنیا است

در دهه گذشته، رئال مادرید علاوه بر ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۳ عنوان قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در کوپا دل ری و ۳ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا کسب کرده است. البته بدون جذب ستاره‌های فوتبال دنیا و پرداخت دستمزد‌های سنگین به آن ها، احتمالا هیچ یک از این موفقیت‌ها قابل دستیابی نبود.  

در این گزارش ۵ ستاره رئال مادرید در دهه گذشته را معرفی می‌کنیم.  

۱- کریستیانو رونالدو 

کریستیانو رونالدو نه تنها بهترین بازیکن رئال مادرید در دهه گذشته بوده است، بلکه بزرگ‌ترین بازیکنی است که تا به حال پیراهن این تیم را بر تن کرده است. رونالدو پس از این که در سال ۲۰۰۹ با مبلغ ۹۴ میلیون یورو از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست، تمام رکورد‌های گلزنی در رئال مادرید را شکست.

رونالدو در هر ۹ فصلی که در رئال مادرید بازی کرد بهترین گلزن تیمش بود. او در ۴۳۸ بازی آمار فوق العاده ۴۵۱ گل را به ثبت رساند.

رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا نیز غیرقابل توقف بود و نقش غیر قابل انکاری در ۴ قهرمانی کهکشانی‌ها داشت. رئال مادرید افتخارات یک دهه گذشته خود در سطح قاره‌ای را مدیون درخشش کریستیانو رونالدو بوده است. درخشش او هرگز فراموش نخواهد شد و نام او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان در تاریخ فوتبال ثبت شده است.

۲-  سرخیو راموس 

سرخیو راموس یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان رئال مادرید در قرن ۲۱ است. هواداران این باشگاه از دیدن جدایی کاپیتان تیمشان در تابستان امسال ناراحت بودند. او به مدت ۱۵ سال در رئال مادرید حضور داشت و در داخل و بیرون زمین رهبری ستودنی برای کهکشانی‌ها بود.  

راموس یکی از بهترین مدافعان نسل خود است و از نظر فداکاری، پرخاشگری و تعصب بی نظیر است. او به دلیل تبحر در ضربات ایستگاهی و سر زنی یکی از گلزن‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال است.  

راموس در رئال مادرید جایگزینی ندارد و باشگاه با شروع فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ فقدان او در تیم را حس خواهد کرد. در دهه گذشته، او ۳ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی در کوپا دل ری و ۳ قهرمانی در سوپرجام را تجربه کرده است.

۳-  لوکا مودریچ 

در سال ۲۰۱۲ که لوکا مودریچ به رئال مادرید پیوست، در نظرسنجی سایت مارکا این هافبک کروات به عنوان بدترین خرید رئال مادرید معرفی شد، اما اکنون از او به عنوان یکی از بهترین هافبک‌هایی که تاکنون در رئال مادرید بازی کرده یاد می‌شود.  

مودریچ با به دست آوردن جایزه توپ طلا در سال ۲۰۱۸، به نخستین بازیکنی تبدیل شد که به سلطه چند ساله مسی و رونالدو بر سر کسب این جایزه پایان داد.

مودریچ توانایی‌های فنی بالایی دارد و در هنگام حفظ توپ به خوبی از بدنش استفاده می‌کند. گرفتن توپ در میانه میدان از این بازیکن تقریبا غیر ممکن است.

او حتی در سن ۳۵ سالگی هم یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان رئال مادرید است. او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در ۴۸ بازی برای رئال مادرید  به میدان رفت  که حاصل آن ۶ گل و ۶ پاس گل بود.  

۴-  تونی کروس 

رئال مادرید در تابستان سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون یورو تونی کروس را از بایرن مونیخ به خدمت گرفت. این قرارداد به عنوان یکی از بهترین معاملات فوتبال در قرن ۲۱ ثبت خواهد شد. کروس آن زمان ۲۴ ساله بود و پیش از آن خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های اروپا مطرح کرده بود.

او برای تیم ملی آلمان که قهرمان جام جهانی فیفا ۲۰۱۴ شد، نقش موثری ایفا کرد. کروس در کنار بازیکنانی مانند لوکا مودریچ و جیمز رودریگز خط میانی رئال مادرید را به خوبی پوشش داد.  

کروس یکی از بهترین بازیساز‌های حال حاضر فوتبال دنیا است و نقش رابط میان خط دفاع و خط حمله رئال مادرید را بازی می‌کند.  

کروس همچنین یکی از باهوش‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر فوتبال دنیا است و به همین دلیل با وجود سرعت کمی که دارد، بسیار عالی است.


بیشتر بخوانید


۵- کریم بنزما 

یکی از وفادار‌ترین بازیکنان رئال مادرید در سال‌های اخیر، کریم بنزما است که با وجود ۳۳ سال سن هنوز هم یک مهاجم در بالاترین کلاس جهانی است.  تاثیر مهاجم فرانسوی  برای رئال مادرید قابل ملاحظه بوده است و او همیشه یک بازیکن مکمل برای مهاجمانی بوده که به این تیم آمده و رفته اند.  

او هیچ مشکلی برای بازی در سایه بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و گرت بیل نداشته است.  این بازیکن ۳۳ ساله در تمام رقابت‌ها ۵۵۹ بازی برای رئال مادرید انجام داده و ۲۷۹ گل به ثمر رسانده و ۱۴۴ پاس گل داده است. بنزما یک مهاجم فعال است، اما مهارت‌های بازیسازی او آنچنان که باید دیده نشده است.  

بنزما به تدریج در سانتیاگو برنابئو به بازیکن بزرگی تبدیل شد و هواداران در سال‌های اخیر به ارزش واقعی او پی بردند. او مطمئنا بهترین بازیکن رئال مادرید در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بود که در ۴۶ بازی ۳۰ گل زد و ۹ پاس گل داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار