مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی فعالیت‌های بهزیستی و جامعه تحت پوشش آن گفت: متاسفانه اعتبارات دولتی در این زمینه جوابگو نیست و نیازمند حمایت جدی خیران هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فرحناز محمدی به مناسبت هفته بهزیستی (۲۲ تا ۲۸ تیر) در نشست خبری امروز (۲۷ تیر) شعار امسال هفته بهزیستی را "بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده" عنوان کرد وگفت: امسال برنامه‌های مختلفی در این یک هفته در استان داشتیم که از جمله مهمترین آن واگذاری ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش استان بود.

او افزود: همچنین امسال ۲۳ دستگاه اکسیژن ساز در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان نصب شد.

محمدی رونمایی از ۴۰ سامانه الکترونیک بهزیستی در راستای هوشمند سازی و شفاف سازی را هم از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد که بصورت سراسری در سطح کشور از جمله استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

او در ادامه در تشریح خدمات بهزیستی استان، با اشاره به خدمات رسانی این نهاد به ۱۷۲ هزار نفر از جمعیت استان گفت: این بجز جمعیتی است که سالانه غربالگری‌های مختلف شنوایی و بینایی بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

وی تعداد مستمری بگیران این نهاد را در استان ۳۵ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: ۷۰ درصد این افراد خانوار‌های تک نفره هستند.

محمدی با اشاره به تشکیل ۴۰ هزار پرونده توانبخشی در سطح استان گفت: عمده این پرونده‌ها مربوط به معلولان جسمی و حرکتی است.

شناسایی و تشکیل پرونده ۳۶۰ "کودک کار" در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به راه اندازی مراکز مثبت زندگی در سال گذشته، گفت: هم اکنون ۸۰ مرکز مثبت زندگی در استان فعال است و پرونده‌های مددجویان استان به نزدیکترین مرکز مثبت زندگی واگذار شده است.

او بیان کرد: هر مرکز سه تا پنج نفر پرسنل دارد و به ازای هر ۱۵۰ پرونده مددجویان، یک مددکار در این مراکز فعالیت دارد.

او  در ادامه با اشاره به تشکیل ۳۶۰ پرونده کودکان کار در استان گفت: از سال گذشته طرحی با عنوان "دوستدار کودک" در استان اجرایی شده که هدف از اجرای آن توانمندی این کودکان و خانواده هایشان است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرکز ماده ۱۶ و ماده ۱۵ زیرنظر بهزیستی فعالیت دارند، گفت: هم اکنون یک مرکز ماده ۱۶ و ۲۸ مرکز ماده ۱۵ در استان فعال است.

او  افزود: سال گذشته هزار نفر در مرکز ماده ۱۶ و ۵۵۰۰ نفر نیز در مراکز ماده ۱۵ بهزیستی پذیرش شدند.

محمدی از واگذاری ۶۹۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سال گذشته خبر داد و افزود: طی این مدت ۲۶۶۳ مورد اشتغال مددجویان در سطح استان انجام شده است.

محمدی به فعالیت‌های حوزه پیشگیری از طلاق هم اشاره کرد و افزود: در این زمینه تعداد مراکز مشاوره را افزایش داده و سامانه تسنیم را گسترش داده ایم و پوشش دهی آن از یک شهرستان به یازده شهرستان در استان افزایش یافته که در آن خدمات مشاوره ارائه می‌شود.

۲۰۰ خدمت ارائه می‌دهیم/ نیازمند حمایت جدی خیران هستیم

محمدی با اشاره گسترده بودن فعالیت‌های بهزیستی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ خدمت توسط بهزیستی به مددجویان و عامه جامعه ارائه می‌شود و این امر نشان از گسترده بودن فعالیت‌های این نهاد دارد.

او  افزود: این گستردگی حوزه‌های کاری و فعالیت‌های بهزیستی در حالی است که اعتبارات ما بسیار محدود است و برای پوشش مناسب خدمات کفایت نمی‌کند و در این زمینه نیازمند مساعدت جدی خیرین هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی مردم تحمل ندارند لحظه‌ای درد و رنج کودکان کار را سر چهارراه تماشا کنند، اما همین افراد حاضر نیستند قدمی برای رفع مشکل این کودکان بردارند.

او افزود: واقعیت این است اعتبارات ما جوابگوی رفع نیاز جامعه هدف بهزیستی نیست و باید خیران در این زمینه پای کار بیایند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.