برگزاری مانور درمان و اسکان اضطراری در آذربایجان شرقی

مانور درمان و اسکان اضطراری با مشارکت تیم‌های امدادی و درمانی در معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حمید حسین پورمدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این مانور با فرض وقوع زلزله بالای ۶ ریشتر در شهر تبریز برگزار شد و هدف از اجرای آن، سنجش میزان مهارت و آمادگی تیم‌های عملیاتی، سرعت عمل به کارگیری تجهیزات مناسب، برپایی بیمارستان سیار صحرایی جمعیت هلال احمراستان در کمترین زمان ممکن، انتقال صحیح و مناسب مصدومان به مراکز درمانی، برپایی چادر‌های امدادی برای اسکان اضطراری مصدومین فرضی بود.

او با بیان اینکه در این مانور، سامانه RDH معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان در راستای آمادگی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری در محوطه پایگاه امداد برپا شد افزود: این سامانه با ظرفیت ۴۰ تخت برای ارائه خدمات درمانی در مواقع اضطراری وبحران در منطقه آسیب دیده برپا میشود و شامل بخش‌های مختلف بیمارستانی و درمانی از جمله اتاق عمل، بخش بستری، بخش عمومی، بخش مامایی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، استریلیزاسیون، سامانه تصفیه آب، ژنراتور برق، رخت‌شورخانه، سرویس‌های بهداشتی و حمام، بهداشت روان، تغذیه و مدیریت با تجهیزات کامل است.

هنربرمدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم با اشاره به تاثیر برگزاری مانور‌ها در ارتقای سطح آگاهی و دانش شرکت کنندگان و ارزیابی و میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی بر لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای تامین ایمنی مردم تاکید کرد.

او افزود: تبریز یکی از شهر‌های حادثه خیز کشور است و سیل و زلزله همواره این شهر را تهدید می‌کند به طوریکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر تبریز تحت تاثیر حوادث هستند و ۲ هزار هکتار راضی حاشیه شهر در محدوده مخاطره آمیز قرار دارد که با یک زلزله بالای ۶ ریشتر تلفات جبران ناپذیری به بار می‌آید.

محمدباقر آقایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه نگرانی ما از تهدیدات غیرطبیعی است که پشت سر آن دشمنان قرار دارد، از دستگاه‌های اجرایی خواست آسیب‌ها و تهدیدات را دسته بندی کرده و برای آن‌ها سناریو بنویسند تا این سناریو‌ها به مانور تبدیل شده و مدیریت شوند.
اوخاطرنشان کرد: تهدیدات غیرطبیعی دارای صحنه‌هایی هستند که برای نیرو‌های امدادی ما ناآشنا بوده و تجهیزات لازم را برای مقابله با آن‌ها در اختیار نداریم لذا لازم است آموزش‌های تخصصی در این حوزه تدارک دیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.