با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در استان همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در استان همدان  به بهره برداری رسید .

روستای «خلیل کرد» از توابع بخش صالح آباد شهرستان بهار به نمایندگی از سایر روستا‌های استان همدان برای برگزاری مراسم افتتاح ۲۷۰۰ مسکن ساخته شده انتخاب شد و مراسم به صورت همزمان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این روستا برگزار شد.

این واحد‌های مسکونی در مدت ۱۰ ماه با میانگین زیربنای هر واحد  ۶۰ متر مربع و در همه روستا‌های استان همدان ساخته شده است.

ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: برای ساخت هر واحد مسکن محرومان در استان همدان ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، در مجموع  ۱۵۰ میلیارد تومان،  باسود ۵ درصد و بازپرداخت  ۲۰ ساله به خانواده های  دارای شرایط  پرداخت شده است.

او گفت: شاخص بهسازی ساختمان های روستایی در کشور ۵۰ درصد و این رقم در استان همدان ۶۶ درصد است و قرار است تا ۱۴۰۵ شاخص بهسازی در کشور به اتمام برسد اما مد نطر است در استان همدان تا دو سال آینده به هدف برنامه در  ۱۴۰۵ برسیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: در این مراسم ۱۱۰ هزارمین واحد مسکن روستایی در استان همدان از محل تسهیلات بهسازی و نوسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در استان به بهره  برداری رسید.

او اظهار داشت: این میزان واحد مسکونی مقاوم سازی شده از ابتدای سال ۸۴ تا کنون مقاوم سازی شده اند در سال ۱۳۹۹  برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۲ ساله پرداخت و به برخی  افراد دارای  شرایط  هم ۸ میلیون تومان هم کمک بلاعوض پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه این طرح با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض دولت اجرا شد و در این چارچوب به هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان کمک بانکی و ۳۵ میلیون تومان کمک دولت براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه، استانداری همدان و بنیاد مسکن، اختصاص یافت. 

او ادامه داد: این طرح که قرار بود با ۲ هزار واحد مسکونی اجرایی شود با تلاش مضاعف مسئولان استان همدان به سه هزار واحد افزایش یافت. 

ظفری ابراز داشت: امسال سهمیه در نظر گرفته شده برای تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در استان همدان ۱۲ هزار فقره تعیین شده بود که با کمک مدیران کشور امروز این میزان سهمیه به ۱۲ هزار و ۶۰۰ فقره افزایش یافت که تسهیلات آن با کارمزد ۵ درصد و با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان اضافه کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد که در این واحدها بیش از ۱۹۹ هزار خانواده زندگی می کنند. 

حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در حاشیه  این سفر و در جمع خبرنگاران از افتتاح یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور خبر داد و گفت: در کل کشور ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که طرح ویژه بهسازی از سال ۸۴ شروع شده است‌.

او ادامه داد: امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن محرومین به بهره‌برداری رسیده و در استان همدان یکصد و دهمین مسکن افتتاح شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشوراظهار داشت: بنیاد مسکن سهمیه بهسازی ۱۱۵ هزار واحد مسکونی را داشت سهم همدان ۲ هزار واحد بود که توانستند هزار واحد جدید نیز جذب کند که امروز از مجموع ۳ هزار واحد ۲ هزار و ۷۰۰ واحد افتتاح شد.

سهرابی  با بیان اینکه بهسازی روستایی از هفت درصد به ۵۰ درصد رسیده است، ابراز داشت: برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۵ بهسازی روستایی به ۷۰ درصد برسد.

سهرابی با اشاره به  اینکه تاکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مسکن های  محروم روستایی داده شده است، بیان کرد: همچنین از محل منابع بنیاد مسکن برای اقشار آسیب منابع تشویقی داده شده است.

او با بیان اینکه  استان همدان در همه زمینه‌ها از استان‌های پیشرو کشور به شمار می‌رود گفت: استان همدان در زمینه بازسازی و بهسازی نیز رتبه اول را به خود اختصاص داد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه به ۶ هزار و ۵۰۰ خانواده دارای دو عضو معلول در کشور ۸۵ میلیون وام بلاعوض داده می‌شود افزود: با این تسهیلات می‌توانند به راحتی خانه ۶۰ تا ۷۰ متری بسازند و در استان نیز سهمیه خوبی محقق شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورهم در حاشیه سفر به همدان و بازدید از مساکن روستایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سفر گذشته بنده به همدان ۳۲ طرح مورد تاکید قرار گرفت و اعتبار آن ۵۴۵ میلیارد تومان بود و قرار شد که تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

محمدباقر نوبخت هم بیان کرد: در این سفر به همدان نیز ۲ هزار و ۷۰۰ مسکن محرومین در استان و فاز اول مرکز جامع سرطان افتتاح شد.

اوگفت: از ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار، ۸۰۰ میلیارد تومان حتی بیشتر از قبل پرداخت شد و تا پایات دولت نیز ۸۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.