نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه از اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد تومان منابع ملی برای حوزه های ورزشی، برق، آموزشی و طرح هادی شرق گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا آریان پور، نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه گفت:طرح چمن مصنوعی استادیوم شهید اقبالی شهرستان مینودشت، یکی از مطالبات اصلی مردم و ورزشکاران این شهرستان است.

او گفت: علی رغم تلاش زیادی که برای اجرای آن شده  به علت کافی نبودن بودجه‌های استانی و شهرستانی تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

آریان پور گفت:در سفر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، درخواست اختصاص ۵ میلیارد تومان از منابع ملی از طرف فرمانداری مینودشت به وی ارائه شد که در هفته اخیر موضوع را از جغتایی معاون نوبخت و دکتر عابدی رییس سازمان مدیریت استان پیگیری کردم که براساس اعلام این مسئولین، تا پایان ماه جاری اعتبار لازم برای این طرح به استان ابلاغ خواهد شد.

او گفت:همچنین ۱۲ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌های فرسوده برق استان  از طریق  نوبخت اختصاص یافت که ۳ میلیارد تومان، معادل ۲۵ درصد این اعتبار برای شرق گلستان درنظر گرفته شد.

آریان پور گفت:اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی بافت‌های ارزشمند روستایی از جمله مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در گلستان بود.

او گفت: اختصاص اعتبار برای روستا‌های هدف گردشگری، قلعه قافه مینودشت  ۸۰۰ میلیون تومان، ساسنگ مینودشت  ۸۰۰ میلیون تومان، گچه سوی بالا شهرستان کلاله  ۵۰۰ میلیون تومان و سرچشمه گالیکش  ۵۰۰ میلیون تومان از جمله پیگیری ما در این حوزه بود که ۲۵ درصد کل اعتبار یاد شده است.

این مقام مسئول گفت:در همین سفر، مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان مراوه تپه اختصاص داده شد.

او گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ به نسبت سال‌های گذشته، بودجه مناسبی برای زیرساخت‌های استان  بخصوص شرق گلستان دیده شده است و می‌توان برای تکمیل طرح های استانی و شهرستانی که اعتبارات آن کافی نیست، از بودجه‌های ملی نیز استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.