محبی گفت:در حال حاضر واکسیناسیون کرونا صرفا بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سیامک محبی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: فرآیند نوبت‌دهی و واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار از طریق سامانه کشوری ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود، بنابراین ثبت اطلاعات افراد  در این سامانه برای دریافت واکسن الزامی است.

او افزود: این سامانه  به‌منظور تعیین زمان و نوبت تزریق واکسن کووید -۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه‌های سنی اعلام شده  راه‌اندازی شده است که در حال حاضر افراد بالای ۶۰ سال و متولدین سال ۱۳۴۰ و قبل از آن در اولویت قرار دارند.

محبی اضافه کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال (شامل افرادی که در سامانه سیب ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) برای دریافت نوبت واکسن می‌توانند به سامانه کشوری ثبت‌نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه  و اطلاعات مورد نیاز را ثبت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: پس از ثبت‌نام در سامانه مذکور در طی چند روز، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه فرد ثبت‌نام شده ارسال خواهد شد.

محبی با بیان این‌که در حال حاضر واکسیناسیون صرفا بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه انجام می‌شود، به سالمندان قمی بالای ۶۰ سال توصیه کرد: حتما در سامانه  ثبت‌نام کنند تا اطلاع‌رسانی و نوبت‌دهی واکسن کرونا برای آنان انجام شود.

او گفت: افرادی که در بازه زمانی مربوطه به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشوند، نگران نباشند و در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار