رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی با جعل نماد اعتماد الکترونیک هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: افرادی سودجو با راه اندازی سایت‌های فروش کالا و درج نشان جعلی e NAMAD (ای نماد) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سایت e NAMAD.ir قابل مشاهده است، افزود: شهروندان حتما از سایت‌هایی دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید‌های اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه قبل از تحویل و تایید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان داشت: برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل e NAMAD کنند، که کاربران می‌توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند و مطمئن شوند که صفحه مزبور، صفحه اصلی مرورگر است و نباید عکس یا تصویر از یک مرورگر باشد.

سرهنگ یادگار نژاد تصریح کرد: صفحه‌ای که مجوز دارد حتما باید با آدرس e NAMAD.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیک با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.

رئیس پلیس فتا کرمان به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل "ای نماد" در بستر اینترنت، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اعدام فقط
Iran (Islamic Republic of)
مهربانو
۱۶:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام
بنده یک هفته قبل‌از عید کالایی را از سایت لی‌اسکاف سفارش دادم؛
این سایت علاوه‌بر دیرکرد در زمان ارسال سفارش ، سفارش را مغایر با کالای اصلی و همچنین معیوب ارسال نمودند!
علی‌رغم پیگیری‌های اینجانب از سایت فروشنده و صفحه اینستاگرام این کسب‌وکار ، پاسخ و توضیحی حاصل نشد!
در زمان ثبت شکایت در سامانه اعتماد الکترونیک از این سایت ، متوجه شدم لوگوی اعتماد الکترونیک را نیز جعل کرده‌اند و فاقد این نشان هستند.
اما خب هیچ مرجعی رسیدگی نمیکنه!
آخرین اخبار