پرداخت مطالبات کلزاکاران جوین در غرب خراسان رضوی

مسئول تعاون روستایی جوین گفت: عمده مطالبات کلزاکاران جوین در غرب خراسان رضوی پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد علی‌آبادی مسئول تعاون روستایی جوین گفت: با پرداخت ۹۳ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال، ۸۵ درصد از مطالبات کلزاکاران این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی تسویه شده است.

او افزود: در سال زراعی جاری هزار و پنج تن محصول کلزا به طور تضمینی از کشاورزان جوینی خریداری شده است.

مسئول تعاون روستایی جوین ادامه داد: جوین از قطب‌های تولید کلزا در خراسان رضوی است و بیشترین خرید تضمینی این محصول در خراسان رضوی مربوط به این شهرستان بوده است.


بیشتر بخوانید


علی‌آبادی بیان کرد: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با افزایش چشمگیری نسبت به پارسال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت، به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال تعیین شده بود.

علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین نیز گفت: در سال زراعی جاری هزار و ۲۱۰ تن کلزا از سطح ۴۱۵ هکتار کشتزار این شهرستان برداشت شد.

او افزود: میزان تولید دانه روغنی کلزا در جوین، پارسال هزار و ۵۰۰ تن بود که کاهش ۳۰۰ تنی برداشت امسال به علت کم آبی و گرمای زیاد هوا بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با تاکید بر ترویج کشت دانه‌های روغنی ادامه داد: کشت این محصول علاوه بر ایجاد خوکفایی در تولید روغن مصرفی کشور و جلوگیری از خروج ارز، مزایای فراوانی در ایجاد تناوب زراعی و افزایش ماده آلی خاک و در نتیجه رونق کشاورزی دارد.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار