مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۷۰۰ نفر در دامغان پس از ثبت نام در سامانه مرکزی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، کارت همیار طبیعت دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در آیین اهدای کارت عضویت همیار طبیعت شهرستان دامغان که به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهر برگزار شد، افزود: همیاران طبیعت نقش و جایگاه ویژه‌ای در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اعم از مرتع و جنگل برعهده دارند.

او همیاران طبیعت را حافظان اصلی عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: این نیرو‌های داوطلب با عشق و علاقه خود به منابع طبیعی، در کنار کارکنان منابع طبیعی و یگان حفاظت منابع طبیعی از انفال عمومی حراست و پاسداری می‌کنند.

مرادی اظهار داشت: در آیین امروز، ۸۰ همیار طبیعت جدید در دامغان که از ابتدای امسال درخواست خود را ارسال کرده بودند، کارت عضویت دریافت کردند.

او  تصریح کرد: یکی از اقدام‌های اساسی و مهم در کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان دامغان، برگزاری دوره‌های آموزشی اطفای حریق است که از ابتدای سال جاری کلاس‌ها به مدت ۹۱ نفر روز ویژه دهیاران و تسهیل‌گران، کارکنان، بهره برداران و اهالی روستای طزره برگزار شد.

مرادی حقیقی بیان کرد: با توجه به وجود نواحی بیابانی و تاغزار‌ها در شهرستان دامغان، امسال دوره آموزشی حفاظت مشارکتی جهت جلوگیری از قاچاق چوب تاغ در منطقه سرکویر جنوب دامغان به تعداد ۱۱ نفر روز برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با توجه به شرایط سالک، در سال جاری دوره آموزشی مبارزه با بیماری سالک ویژه کارکنان و تسهیلگران با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار