شماره تلفن‌های ۴۰ روزنامه نگار هندی به وسیله یک نرم افزار جاسوسی توسعه یافته رژیم صهیونیستی هک شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، تلفن ۴۰ روزنامه نگار هندی توسط یک نرم افزار صهیونیستی هک شد.

بر اساس گزارش ها، شماره تلفن‌های ۴۰ روزنامه نگار هندی توسط یک نرم افزار جاسوسی توسعه یافته رژیم صهیونیستی به نام «گروه ان اس اُ» NSO Group (یک شرکت فناوری صهیونیستی است که نرم افزارهای جاسوسی آن به نام Pegasus امکان نظارت از راه دور تلفن های هوشمند را فراهم می‌کند) مورد نظارت و جاسوسی قرار گرفته اند.

وب سایت خبری  The Wire هند اعلام کرد نتایج  تحقیقات، هک شدن تلفن‌های ۴۰ خبرنگار هندی را تایید می‌کند.

بر اساس گزارش وب سایت خبری The Wire هند، این جاسوسی‌ها از سوی  یک "آژانس ناشناس" با استفاده از نرم افزار‌های جاسوسی (Pegasus) پگاسوس، انجام شده است. داده‌های فاش شده نشان می دهد که شماره های تلفن همراه مربوط به خبرنگاران برتر هندی بوده که با سازمان های رسانه ای برتر همکاری داشتند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز گزارش داد که سردبیر روزنامه فایننشال تایمز یکی از بیش از ۱۸۰ ویراستار، گزارشگر تحقیقی و روزنامه نگار در سراسر جهان است که احتمالا هدف جاسوسی شرکت NSO Group قرار بگیرد.

تاکنون هیچ پاسخ رسمی به گزارش دولت هند مبنی بر این اقدام جاسوسی داده نشده است.

 در سال ۲۰۱۹، شبکه اجتماعی WhatsApp اعلام کرد: روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در هند از جمله ۱۴۰۰ کاربر در سراسر جهان هستند که تلفن‌های آن‌ها با استفاده از نرم افزار‌های جاسوسی هک شده است.

در سال ۲۰۲۰، گزارشی از طرف Citizen Lab Canada اعلام کرد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی تلفن‌های ده‌ها روزنامه نگار را با استفاده از همان شرکت صهیونیست هک کرده اند.

چندی پیش، روزنامه نگاران فلسطینی در اعتراض به عدم حمایت فلسطین از امنیت شغلی آنها، اعتصاب یک ساعته کردند.

پیشتر نیز، نزار بنات ۴۳ ساله یکی از کسانی است که در شبکه‌های اجتماعی به شدت از  تشکیلات خودگردان و رئیس آن محمود عباس انتقاد می‌کرد، چند ساعت پس از دستگیری به شکل مشکوکی به قتل رسید.

در جریان جنگ دوازده روزه بین نیروهای مقاومت حماس با رژیم صهیونیستی،  این رژیم با حمله به ساختمانی که خبرنگاران در آن حضور داشتند سعی کرد مانع از خبر رسانی خبرنگاران از وضعیت جنگ در آن مدت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار