در صحن علنی امروز قرائت شد؛

محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ را خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  شیوا قاسمی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ را به شرح زیر خواند: «سازمان سنجش آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گونه گزارش عملکرد شفافی به نهاد‌های نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی در حوالی آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سئوالات بیشتر می‌شود.

باتوجه به مدیریت طولانی مدّت ابراهیم خدایی بر این سازمان و عدم پاسخگویی شفاف به نمایندگان مجلس، و اعتراضات مردمی فراوان پیرامون عملکرد ایشان،  لازم است در یک تحقیق و تفحص همه جانبه، زوایای پنهان مدیریت ایشان و تیم مستقر در آن سازمان برای مجلس و مردم شفاف سازی و تخلفات احتمالی آن مورد بررسی قرار گیرد؛ لذا پیشنهاد میشود از تاریخ  ۱/  ۷/ ۱۳۹۱ تا کنون، این تحقیق و تفحص انجام پذیرد.

محور‌ها و حوزه‌های تحقیق و تفحص عبارتند از:

۱) حوزه معاونت فنی و آماری که شامل دفتر فناوری اطلاعات، دفتر ارتباطات نوین، دفتر طرح و آمار، حوزه صدور مجوز‌های آزمون‌های زبان بین المللی و همه حوزه‌های مربوطه.

۲) حوزه معاونت امور آزمونها، که مسئولیت ساخت آزمون، طراحی سؤال و برگزاری میدانی آزمون‌ها را برعهده دارد و بطور خاص دفتر آزمون سازی و روانسنجی.

۳) حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، که شامل امور مالی و اداری می‌باشد.

۴) شرکت تعاونی خدمات آموزشی، که متعلق به کارکنان سازمان سنجش میباشد و در سال‌های اخیر تبدیل به حیات خلوت مدیران سازمان شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار