تا پایان امسال ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرک تخصصی بادام سامان هزینه می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای احداث شهرک تخصصی بادام سامان ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و تا پایان امسال ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای شهرک هزینه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی وضعیت احداث شهرک تخصصی بادام سامان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این شهرک در خردادماه امسال گفت: تاکنون برای احداث شهرک تخصصی بادام سامان ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: تا پایان امسال ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح هزینه می‌شود.


بیشتر بخوانید


فلاح اضافه کرد: شناسایی اهلیت سرمایه گذاران و مکانیسم واگذاری واحد‌ها در شهرک تخصصی بادام سامان در دستور کار مسئولان قرار دارد.

حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به با اشاره به ضایعات ۱۰۰ هزار تنی سالانه باغات استان گفت: از این میزان ۳۰ تا ۵۰ هزار تن مربوط به ضایعات بادام در شهرستان سامان شامل سرشاخه‌ها و پوسته‌های سبز و چوبی بادام است.

او ارزش اقتصادی سالانه بادام چهارمحال و بختیاری را ۲۵ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: شهرک تخصصی بادام سامان، ضایعات چوبی بادام را می‌توان ساماندهی و از آن درآمدزایی کرد.

برزگر افزود: به‌منظور کاهش ضایعات و افزایش درآمد کشاورزان باید واحد‌های سورتینگ، بسته‌بندی، فرآوری، صنایع جانبی با ارزش افزوده و مدیریت استفاده مفید از ضایعات بادام در شهرک تخصصی بادام سامان مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: در همین راستا باید افراد دارای اهلیت به‌منظور سرمایه‌گذاری در شهرک تخصصی بادام سامان جذب شوند.

کمال اکبریان فرماندار سامان نیز گفت: مسئولان مرتبط با احداث شهرک تخصصی سامان نسبت به تسریع در روند بهره‌برداری از این طرح و واگذاری واحد‌ها به افراد دارای اهلیت اقدام کنند.

او افزود: سرمایه‌گذارانی که موفق به دریافت زمین برای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در شهرک تخصصی بادام سامان می‌شوند، باید سریع‌تر نسبت به انجام ساخت و ساز و آغاز فعالیت واحد تولیدی خود اقدام لازم را انجام دهند.

اکبریان اضافه کرد: تکمیل و بهره‌برداری از شهرک تخصصی بادام سامان وضعیت اشتغال‌زایی جدید، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در این شهرستان را متحول می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار