رئیس گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی گفت: آمادگی تولید نیروگاه در صد و بیستمین روز از سال ۱۴۰۰ به میزان ۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد روشنفکر رئیس گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی گفت: بررسی شاخص‌های تولید این نیروگاه از بهبود شاخص آمادگی تولید در واحد‌های سیزده گانه آن خبر می‌دهد.

روشنفکر افزود: در یکصد و بیستمین روز از سال جاری و در فصل پیک مصرف برق، میزان آمادگی واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه با ۴ میلیارد و ۳۹۷ میلیون و ۸۲ هزار کیلووات ساعت، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۷ درصد رشد داشته است.

رئیس گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات این شرکت گفت: با این میزان آمادگی، تولید خالص انرژی الکتریکی نیروگاه هم در همین بازه زمانی به میزان ۶ درصد افزایش داشته است.

روشنفکر گفت: با توجه به ضرورت کسب آمادگی واحد‌ها برای تولید برق در پیک مصرف امسال، متخصصان نیروگاه تلاش کردند تا به طور بهینه و به موقع، تعمیرات واحد‌های سیزده گانه را تا پیش از آغاز فصل گرما به پایان برسانند که این مهم، همراه با اجرای صحیح برنامه‌های مقابله‌ای با تابستان و کاهش خروج‌های اضطراری، دلایلی شد تا در یکصد و بیستمین روز از سال جاری، شاخص‌های عمده تولید در این نیروگاه افزایش یابد.

نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی ۲۰۴۲ مگاوات، سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.