۱۲ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی تصویب شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از تصویب تعداد ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی   با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: در این جلسه با توجه به ارائه ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری زیرساخت گردشگری، پس از بررسی‌های تخصصی توسط اعضای کمیته فنی سرمایه‌گذاری ۱۲ طرح ارائه شده به تصویب رسید.

او اظهار داشت: از میان ۱۲ طرح مصوب در این جلسه دو مورد به احداث هتل، دو مورد بوم گردی، یک مورد هتل‌آپارتمان و ۷ مورد به احداث مجتمع گردشگری اختصاص یافته است.

حمزه زاده اضافه کرد: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، کلیبر، مرند، شبستر، سراب و مراغه پس از طی مراحل لازم، مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی به استان گفت: در جریان این سفر چندین پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شد و نکته جالب این است که علی‌رغم سایر بخش‌ها و قسمت‌هایی که تحت تاثیر شرایط کرونایی قرار گرفته‌اند، بحث جذب سرمایه‌گذار در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خوشبختانه تاثیر منفی آنچنانی ندیده است.

او ادامه داد: همچنین در جریان بازدید وزیر دستور آغاز بررسی ثبت جهانی مزار شیخ شهاب الدین اهری صادر شد و طبق قراردادی که با پژوهشگاه منعقد شد اکنون درحال تعیین عرصه حریم و لایه نگاری هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.