کتاب‌های «این همه سنگ» و «تصویردل» از جمله تازه‌های نشر در انتشارات هزاره ققنوس هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب‌های جدیدی در انتشارات هزاره ققنوس منتشر شدند. در اینجا به معرفی برخی از این کتاب‌ها می‌پردازیم:


بیشتربخوانید


«این همه سنگ»

کتاب «این همه سنگ» اثر مانیا ثنایی سیزده داستان کوتاه فارسی را دربرمی گیرد که در این اثر تحت عنوان هایی، چون «بهانه»، «رسیدم پیاده شو»، «تافته»، «بازی»، «مثل هر روز» و «گردباد» آمده اند. درخلاصه داستان می‌خوانیم:

«زنی در مرور خاطرات گذشته اش و مقایسه آن با زندگی امروز کودکی‌ای را ترسیم می‌کند که از زوایای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. در این داستان شیطنت‌های کودکی این دوره و پرسشگری کودکی زن در دوران گذشته، مهمترین تفاوت این دو دوره ترسیم شده است.»

«تعاملات هنرمندان و محیط زیست در پیوند هنر معاصر»

کتاب «تعاملات هنرمندان و محیط زیست در پیوند هنر معاصر» اثر رضا منجزی اثری پژوهشی است که در آن از روش تحقیق کتابخانه‌ای استفاده شده است. تعدد منابع تحقیق علیرغم کمبود منابع ترجمه و تالیفی در بسیاری از حوزه‌ها در جهت چند صدایی بودن و پرهیز از تعریف‌های صائب بوده است در نهایت تلاش شد با ایجاد پیوندی مناسب و خروجی صحیح، متن به سرانجام برسد. در این پژوهش تلاش شد عناوین رایج، درحاشیه و دور از مرکز هنر در ارتباط با هنر محیطی و محیط زیستی تعریف و دسته بندی شود.

«تصویر دل»

از بسطامی یازگان، نویسنده کتاب «تصویردل» هشتاد و پنج اثر می‌توان دید که در انواع ادبی شعر، قصه و حکایت به رشته تحریر درآمدند. از جمله عناوینی که این نویسنده کسب کرده است می‌توان به نویسنده سال در شاخه ادبیات کودکان، «معلم سال» و «شاعر سال» ناشران کودک اشاره کرد.

در یکی از آثارش در کتاب «تصویردل» می‌خوانیم:

«مقام سکوت
گر زبان، آتش عشق بیاموزد
سکوت کند، هیچ نگوید.
صادقان، عشق آتشین در بغل
بفشرند، هیچ نگوید.
باد غریب، چرا این گونه
دیوانه وزد، هیچ نگوید.
عالم از جاهلان، سلام‌
می‌برد، هیچ نگوید.
دل کور و قلم لال، لیک
اثر، هیچ نگوید…»

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار